وزارت امور خارجه افزایش صدور روادید را در دستور کار قرار داده است

وزارت امور خارجه افزایش صدور روادید را در دستور کار قرار داده است
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 20:40

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: با افزایش واکسیناسیون در ایران و جهان این وزراتخانه افزایش صدور روادید را در دستور کار خود قرار داده است و در برخی از کشورها صدور روادید برای ورود به ایران را از ۵۰۰ مورد در روز به سه هزار مورد رسانده ایم تا شاهد رونق اقتصادی و گردشگری در کشور باشیم.

العالم - ایران

محمود ادیب پنجشنبه شب در ادامه همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در هتل پردیسان مشهد افزود:سیاست دولت سیزدهم و یکی از اولویتهای این دولت، توجه ویژه به همسایگان است که در وزارت امور خارجه به طور جد پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد:خوشبختانه حتی در دوره ۲۰ ماهه کرونا که بخشی از فعالیتهای صنعتی و اقتصادی کشور تعطیل شده بود با تعریف فرآیندها زنجیره تردد اتباع خارجه قطع نشد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: به رغم توقف صدور روادید طبق تصویب ستاد ملی کرونا بعد از یک دوره سه ماهه موفق به بازگشایی صدور روادید در حوزه تجاری شدیم همچنین صدور روادید در حوزه درمانی در سرپا نگهداشتن دفاتر خدمات مسافرتی و جلوگیری از بیکاری در این بخش موثر بود و هم اکنون با فراگیری واکسیناسیون در جهان و ایران روند صدور ویزا در وزارت امور خارجه افزایش یافته و در برخی کشورها به پنج تا ۶ برابر دوره کرونا رسیده است.

ادیب افزود: روابط مردمی همواره بیش از روابط سیاسی بین ۲ کشور ایران و عراق وجود داشته که عامل آن وجود سنخیت دینی و مذهبی بوده است و امید است که با لغو روادید هوایی از سوی ایران برای سفر به عراق روادید هوایی از سوی کشور عراق بذرای سفر به ایران لغو شود و در ادامه شاهد لغو روادید زمینی میان ۲ کشور باشیم.

سرکنسول عراق در مشهد نیز در این مراسم گفت: شریعت مقدس ما برای تمام سفرها از جمله جهاد، زیارت، حج و سفر احکام و پیشنهادات زیادی دارد و این احکام برقرار است.

عبدالکریم جاسم کریم افزود: بهترین راه پیوند ۲ کشور برقراری سفر و افزایش آن است.

وی ادامه داد: اگرچه در بحث سیاسی نمایندگان دولت ها هستیم اما دفاتر خدمات مسافرتی نمایندگان مردم هستند کما این که در قرن بیست و یکم دیپلماسی مردمی راهگشاست.

او موضوع لغو صدور روادید میان ۲ کشور را از اقدامات خوب دانست و برای ادامه این روند از سوی کشور متبوع خود اعلام آمادگی کرد.

نماینده شرکتهای گردشگری کشور عراق نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حسن میهمان نوازی ایرانیان اظهار کرد: امروز احساس کردیم در وطن دوم خودمان هستیم و امیدواریم این نشست بتواند برای ۲ طرف بهترین تسهیل کننده روابط و برقراری همکاری های خوب در جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری و هتلداری باشد.

سید عزیر التمیمی افزود: این مهم با تلاش طرفین در این همایش محقق خواهد شد و امیدوار به تکرار این همایشها هستیم و برگزاری چنین همایشی را در کشور عراق خواستاریم.

فرماندار مشهد نیز برگزاری این همایش را نقطه عطفی درعرصه گردشگری میان ۲ کشور ایران و عراق دانست و گفت: امیدواریم برگزاری نشست مشابه را با سایر کشورهای همسایه در مشهد شاهد باشیم.

سید حمید موسوی افزود: امید است که شهر امام رضا(ع) و امام مهربانی ها روزهای خوبی را بعد از لطمه وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد باشد و رشد و شکوفایی به این شهر بازگردد.

وی ادامه داد: در سایه ارتباطات مستمر با کشور عراق می‌توانیم این رونق را رقم بزنیم ضمن این که کشور عراق نیز دارای امامزاده های فراوان است و می توان این رشد و توسعه گردشگری به صورت ۲ طرفه باشد.

همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در محل هتل پردیسان مشهد از روز سوم آذر ماه آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها