گشت‌زنی جنگنده‌های روسیه و بلاروس در مرزهای اروپا

گشت‌زنی جنگنده‌های روسیه و بلاروس در مرزهای اروپا
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 21:22

در پی تداوم تنش میان بلاروس و اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان جنگنده‌های روس و بلاروسی بر فراز مرزهای بلاروس به گشت‌زنی پرداختند.

العالم - اروپا

جنگنده‌های روسی و بلاروسی روز پنجشنبه بر فراز مرزهای بلاروس و اتحادیه اروپا به پرواز درآمدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های بلاروسی ما مشارکت جنگنده‌های روسی به گشت‌زنی در مرزهای این کشور پرداختند.

به گفته این وزارتخانه، گشت‌زنی هواپیماهای جنگی بر فراز مرزهای بلاروس و لهستان به منظور پایش وضعیت پناهجویان که میان مرزهای دو کشور گیر افتاده‌اند انجام گرفته است.

رویترز نوشت، حضور جنگنده‌های روسی در این گشت‌زنی هوایی، نشانه تأکید مسکو بر حمایت از مینسک در زمینه اختلافات بلاروس و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران غیرقانونی است.

پیش از این نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

از سوی دیگر پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویدادهای مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد. آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرزهای بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها