روایت خطیب‌زاده از تفاوت رویکرد ایران و غرب در آستانه مذاکرات وین

روایت خطیب‌زاده از تفاوت رویکرد ایران و غرب در آستانه مذاکرات وین
جمعه 5 آذر 1400 - 00:26

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ در آستانه مذاکرات وین به تشریح رویکرد ایران، آمریکا و سه کشور اروپایی پرداخت.

العالم - ایران

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در توئیتی در مقایسه رویکرد و اقدامات آمریکا/ تروئیکای اروپا با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنها روایت های تحریف شده سر هم کرده و بر تحریم ها می افزایند، ولی ایران تیم مذاکره‌کننده جدی و سطح بالا تشکیل می‌دهد و خواستار توافق خوب فوری و اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ افزود: در آستانه گفت‌وگوهای وین، آمریکا و تروئیکای اروپایی بیانیه‌های متقلبانه صادر می‌کنند، بر تحریم‌ها می‌افزایند، روایت‌های تحریف‌ شده سرهم می‌کنند، در برابر تهدیدات اسرائیل سکوت می‌کنند.

به گفته وی، ایران، تیم مذاکره‌کننده جدی و سطح بالا تشکیل می‌دهد. خواستار توافق خوب فوری و اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود و رایزنی‌های منطقه‌ای انجام می‌دهد.

خطیب‌زاده اضافه کرد: کافی است اولویت‌های دو طرف را مقایسه کنید.

گفتنی است، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در توئیتی با بیان اینکه در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم، نوشت: بازگشت همه طرفها به تعهدات یک اصل مهم و راهگشا است.

پربیننده ترین خبرها