ادامه تلاش های رسانه های غربی و عربی برای ایجاد شکاف در سوریه

ادامه تلاش های رسانه های غربی و عربی برای ایجاد شکاف در سوریه
جمعه 5 آذر 1400 - 08:54

رسانه های غربی و عربی که مخالف ثبات سوریه هستند، تلاش می کنند هرگونه حرکت جدید در این کشور را نوعی درگیری میان متحدان دمشق یا ضعفی از سوی سوریه تفسیر کنند، درحالی‌که آنچه اتفاق می افتد چیزی جز گام هایی در مسیر درست بازسازی کشور و جبران پیامدهای جنگ نظامی علیه آن نیست، جنگی که به سرکردگی آمریکا و با دلارهای نفتی اتفاق افتاد.

العالم-کشکول

طی روزهای اخیر گلوله برفی حل و فصل ها در سوریه بزرگ و بزرگ تر شده است که از شهر درعا در جنوب آغاز شده و تا دیرالزور در شرق ادامه یافته است.

در شرایطی که این رسیدگی ها منجر به اقدام دمشق به بازسازی اجتماعی و ایجاد ثبات در کل کشور شده، رسانه های دشمن ملت سوریه تلاش می کنند این مسئله را ترویج کنند که آنچه در سوریه اتفاق می افتد، درگیری میان متحدان دمشق یعنی ایران و روسیه بر سر نفوذ در این کشور است، درحالکیه حل و فصل های رخ داده در سوریه همگی مستقیما به دست نیروهای امنیتی سوریه و با حضور "حسام لوقا" رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه و با کمک ایران و روسیه انجام شده است.

ایران از آغاز این جنگ در شرق سوریه از آوازه خوبی برخوردار بوده و مردم این مناطق در اخراج داعش و شکست آن با کمک مشاوران ایرانی، نقش مهمی داشته اند.

همین رسانه های توطئه گر بودند که چند روز پیش ادعا کردند خروج نیروهای کمکی از لشکر چهارم در درعا توسط ایران انجام شده است، درحالیکه نیروهای کمکی در زمان نیاز وارد این منطقه شدند و پس از رفع نیاز از آنجا خارج گشتند و ایران هیچ ارتباط دور و نزدیکی با این مسئله ندارد. لشکر چهارم به عنوان نیروهای ویژه مهاجم در ارتش سوریه شناخته می شود و در هر جایی که از آن درخواست شود حضور پیدا می کند.

رسانه های مذکور چند روز پیش هم شایعاتی درخصوص عقب نشینی ایران از حمص و فرودگاه تی-فور منتشر کردند که این نیز دروغی مضحک است. حضور مستشاری ایران مانند حضور نظامی ارتش ها نیست و نیازی به عقب نشینی یا استقرار نظامی ندارد.

این رسانه های توطئه گر امروز تلاش می کنند تا بگویند که حل و فصل های سوریه درواقع "گسترش حضور روسیه علیه ایران" است! درحالیکه تسویه حساب یا مصالحه زاده لحظه نیست و مسئله جدیدی هم نیست و پیش از این هم در غوطه دمشق و حمص با وساطت روسیه یا ایران اتفاق افتاده است.

به کسانی که از نبرد و سیاست چیزی نمی دانند می گوییم که این استراتژی ناشی از تسلط جغرافیایی و جمعیت شناختی دولت سوریه و عامل بازگشت صلح اجتماعی به این مناطق است. اولین چیزی که این حل و فصل ها تضمین می کنند، امنیت این مناطق با اداره امور شهروندان و حل مشکلات امنیتی آنها و بازگشت حکومت قانون است. در نتیجه این مسئله در راستای منافع مردم سوریه و ضرورتی برای آغاز مرحله بازسازی ضروری کشور است.

تسویه حساب ها به سود سوریه است و باید در سرتاسر سوریه ادامه پیدا کند تا به ادلب در شمال غربی کشور برسد. این سیاست را دولت سوریه با حمایت متحدانش چه روسیه باشد چه ایران، اجرا می کند.

و اما خزعبلات رسانه های آمریکایی و همچنین رسانه های آمریکا زده عربی، هیچ سودی برایشان ندارد و تاثیری بر ملت سوریه نخواهد گذاشت، مردمی که منافع خود را می دانند و از کینه ورزی سیاسی دیگران علیه خود آن هم پس از ناکامی در شکست مقاومت نظامی و اقتصادی آنها آگاهند.

پربیننده ترین خبرها