سفر قریب الوقوع پوتین به هند

سفر قریب الوقوع پوتین به هند
شنبه 6 آذر 1400 - 00:32

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۶ دسامبر ( ۱۵ آذر) برای دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند به دهلی نو سفر خواهد کرد.

العالم-اروپا

سرویس مطبوعاتی کرملین روز جمعه در بیانیه ای با اعلام این خبر، افزود: پوتین در گفت و گو با نارندرا مودی نخست وزیر هند، قرار است در مورد توسعه بیشتر روابط و مشارکت راهبردی بین دو کشور بحث کند.

سران کشورها در مورد کارهای مشترک خود در گروه های بریکس (BRICS)، جی ۲۰(G۲۰) و سازمان همکاری شانگهای نیز گفت و گو خواهند کرد.

امضای چندین سند همکاری بین روسیه و هند از دیگر برنامه های این سفر اعلام شده است.

در حالی که قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به کشور هندوستان سفر کند، مساله روابط نظامی و فروش تسلیحات پیشرفته روسی به دهلی نو در کانون توجه برخی تحلیلگران نظامی قرار گرفته است.

تاریخ سفر پوتین به هند نه تنها مصادف با تحویل اولین سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ است، بلکه همچنین در این سفر مذاکراتی هم با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره احتمال فروش سامانه‌های موشکی فوق پیشرفته اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ انجام خواهد شد.

اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد در این صورت هند می‌تواند اولین خریدار خارجی سامانه‌های دفاع هوایی اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ روسیه باشد. آماده‌سازی‌ها برای سفر پوتین به هند در جریان است و بیانیه رسمی در خصوص تاریخ دقیق بزودی منتشر خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها