حمله توپخانه‌ای ترکیه به حومه الرقه برای دومین روز متوالی

حمله توپخانه‌ای ترکیه به حومه الرقه برای دومین روز متوالی
شنبه 6 آذر 1400 - 17:32

خبرگزاری رسمی سوریه از حمله توپخانه‌ای نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به حومع الرقه برای دومین روز متوالی خبر داد.

العالم - ترکیه سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حمله توپخانه‌ای نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا طی ساعات گذشته، به اطراف شهرک «عین عیسی» واقع در حومه شمالی الرقه خبر داد.

منابع محلی در گفت‌وگو با سانا تصریح کرد: نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا، طی ساعات گذشته روستاهای معلک و صیدا را که در مجاورت جاده بین‌المللی M۴ در حوالی شهر عین عیسی قرار دارند، با توپخانه سنگین هدف قرار دادند. این حمله به خسارت به اموال عمومی و خصوصی و اراضی کشاورزی منجر شد.

این در حالی است که روز جمعه (دیروز، ۲۶ نوامبر) نیز نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وفادار به آن‌ها، اطراف بزرگراه بین المللی M۴ و روستای هوشان از توابع شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه را با راکت هدف قرار دارند و به اراضی کشاورزی خسارت وارد کردند.

ارتش ترکیه که از سال ۲۰۱۶ تاکنون سه عملیات اصلی و گسترده نظامی به همراهی شبه‌نظامیان همسو با خود در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده، هر بار بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده است. عملیات «درع الفرات» (سپر فرات) در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶، عملیات «غصن الزیتون» (شاخه زیتون) در ۲۰ ژانویه و عملیات «نبع السلام» (چشمه صلح)در نهم اکتبر ۲۰۱۹ عملیات‌های نظامی ترکیه در سوریه سه عملیات اصلی صورت گرفته در این سالها است.

چند هفته پیش منابع خبری از ارسال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به استان الرقه و در نزدیکی مناطق اشغالی نظامیان ترکیه و تروریستهای وابسته به آن خبر دادند.

منابع محلی در منطقه «الطبقه» در غرب الرقه گفتند که یک کاروان نظامی ارتش سوریه متشکل از ده‌ها خودروی نظامی و چند اتوبوس، با عبور از گذرگاه الطبقه به سمت الرقه رفته است.ارتش سوریه در لشکر ۹۳ منطقه عین عیسی واقع در شمال الرقه و چند منطقه در مسیر بین المللی «حلب-قامشلی» مستقر است.

ارتش سوریه دو سال پیش، کنترل مناطقی از شمال الرقه را در دست گرفت. در آن زمان، ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور، «تل ابیض» در شمال الرقه را اشغال کرده بودند.

این در حالی است که یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی موسوم به «الجیش الوطنی» -وابسته به ترکیه- هم پیشتر گفته بود که تروریست‌های تحت امر وی، «برای آغاز عملیات نظامی در شمال الرقه آماده هستند».

تروریستهای وابسته به ترکیه نیز از ماه گذشته در حال ارسال مجدد تجهیزات نظامی به شمال سوریه به ویژه استانهای حلب، الرقه و حسکه هستند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- هم اخیرا خبر داد که بالگردهای روس وارد فرودگاه الطبقه شده‌اند.

ارتش سوریه حضور ترکیه و آمریکا در خاک خود را غیر قانونی و اشغالگرانه می‌داند و بارها تأکید کرده است که به این مسأله پایان خواهد داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها