۶ نظامی سودانی در جریان درگیری با ارتش اتیوپی کشته شدند

۶ نظامی سودانی در جریان درگیری با ارتش اتیوپی کشته شدند
يکشنبه 7 آذر 1400 - 13:44

در حالی که دولت اتیوپی درگیر بحران ایالت «تیگرای» است، ارتش سودان از کشته شدن ۶ تن از نظامیان خود در پی حمله ارتش اتیوپی در مرز با آن کشور خبر داد.

العالم - آفریقا

به گزارش ایرنا از شبکه «الجزیره»، ارتش سودان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۶ تن از نیروهای نظامی این کشور در پی حمله گروه‌های وابسته به ارتش و شبه نظامیان وابسته به اتیوپی در منطقه «الفشقه» در مرز با این کشور، کشته شده اند.

ارتش سودان در صفحه رسمی خود در شبکه فیسبوک اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در منطقه الفشقه مورد حمله گروه‌هایی از ارتش و شبه نظامیان اتیوپیایی قرار گرفتند.

به گفته سرهنگ دوم «ابراهیم الحوری» سردبیر نشریه نیروهای مسلح سودان، با این تعداد، مجموع کشته شده‌های ارتش سودان در درگیریهای مرزی به ۹۰ تن رسید.

یک منبع نظامی که نامش فاش نشده، دیروز به آناتولی گفت که دو افسر ارتش سودان در درگیری با نیروهای ارتش اتیوپی در مرز کشته شده اند.

بنا به گزارش الجزیره، از ماه دسامبر گذشته که ارتش سودان کنترل منطقه الفشقه را در دست گرفته، دولت اتیوپی، این کشور را متهم به اشغال سرزمین‌های خود کرده، امری که از سوی خارطوم رد شده است.

در این ارتباط، رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا نسبت به کشته شدن سربازان سودانی در پی حمله نیروهای اتیوپیایی واکنش نشان داده است.

«شارل میشل» ظهر امروز در صفحه توئیتر خود، کشته شدن سربازان سودانی در پی حمله نیروهای اتیوپی در مرزهای دو کشور را نگران کننده خواند و گفت: این مساله تنش‌ها را در میان همسایگان در منطقه افزایش می‌دهد.

او تاکید کرد که تنش زدایی و گفت و گو باید بر خشونت ارجحیت داده شود.

بحران ایالت تیگرای در شمال اتیوپی که از نوامبر سال گذشته به درگیری‌های مداوم میان گروه‌های مسلح قومی و ارتش این کشور منجر شده، خطرات بالقوه به دنبال داشته، به گونه‌ای که «برنامه جهانی غذا» (WEP) وابسته به سازمان ملل نسبت به نسل کشی واقعی در اتیوپی هشدار جدی داده است.

«تامسون فیری» ( Tomson Phiri) سخنگوی این برنامه جهانی غذا جمعه شب به خبرنگاران در ژنو گفت که اکنون ۹.۴ میلیون نفر در اتیوپی در بدترین کابوس خود زندگی می‌کنند. از این تعداد سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در منطقه «امهره» سکونت دارند.

به گفته او، در پی اثرات مستقیم درگیری‌های مداوم میان شورشیان و ارتش که غیرنظامیان را به‌شدت در معرض فقر و گرسنگی قر ار داده، تعداد افرادی که در شمال اتیوپی به کمک‌های غذایی بشردوستانه نیاز دارند، افزایش یافته است. برنامه جهانی غذا اعلام کرده که اتیوپی به کمک اضطراری نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها