وزیر خارجه یمن: قیمومیت عربستان و امارات را نخواهیم پذیرفت

وزیر خارجه یمن: قیمومیت عربستان و امارات را نخواهیم پذیرفت
يکشنبه 7 آذر 1400 - 17:06

وزیر خارجه یمن گفت که این کشور به دنبال صلح است و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی باید به نشانه صلح‌خواهی بندرگاهها و فرودگاههای یمن را بازگشایی کند.

العالم - یمن

هشام الشرف وزیر خارجه یمن خواستار بازگشایی فرودگاه‌ها و بندرهای این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی شد.

الشرف به شبکه خبری المیادین گفت که «چندین بار گفته‌ایم که دست خود را برای صلح دراز می‌کنیم، ولی به دنبال صلح عادلانه هستیم».

وی خطاب به ائتلاف متجاوز تأکید کرد: «فرودگاهها و بندرگاهها را باز کنید. [در این صورت] طرحهای صلح، وجود خواهد داشت، ولی اگر ما را بمباران کنند، به سمت صلح حرکت نخواهیم کرد».

این وزیر یمنی خاطر نشان کرد: «اگر [ائتلاف متجاوز سعودی] خواستار ادامه جنگ باشند، ما نیز ایستادگی خواهیم کرد تا پیروز شویم».

الشرف تصریح کرد که دولت یمن، آماده است تا اختلافات با طرف آمریکایی را بررسی کند، «ولی ما در مقابل، به دیپلماسی ایستادگی ادامه خواهیم داد».

وی در پایان گفت که «قیمومیت عربستان، امارات یا هر کشور دیگری را نخواهیم پذیرفت و با وجود تمام کارشکنیها، به تلاشهای خود ادامه خواهیم داد».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادسازی استان راهبردی مأرب قرار دارند و مزدوران وابسته به عربستان و امارات نیز توان مقابله با پیشروی نیروهای یمن را ندارند.

عربستان به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا، از فروردین ماه ۱۳۹۴، ائتلافی را به ادعای بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تشکیل داد، ولی تا کنون به هیچ از اهداف خود دست نیافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها