پخش سرود ملی ایران به جای سوریه و ماهی گیری از آب گل آلود

پخش سرود ملی ایران به جای سوریه و ماهی گیری از آب گل آلود
يکشنبه 7 آذر 1400 - 22:21

روز گذشته درپایان بازی دو تیم بسکتبال سوریه و قزاقستان،  درنور سلطان پایتخت این کشور به اشتباه،  به جای سرود ملی سوریه ،سرود ملی ایران پخش شد.

العالم درگوشی

این اشتباه واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی و پایگاه‌های خبری به دنبال داشت و فدراسیون بسکتبال سوریه به دلیل این اشتباه از فدراسیون قزاقستان شکایت کرد.

شماری از کاربران شبکه های اجتماعی نیز این اشتباه را عمدی دانسته و خواهان مجازات فدراسیون قزاقستان شدند، فعالان سوریه برای بیان مخالفت خود با این اشتباه، سرود ملی سوریه را منتشر کردند.

بازیکنان سوری علیرغم تعجب از پخش سرود ملی ایران تا پایان سرود با احترام ایستاده و برای احترام بدان دست زدند که اقدامی درست از جانب ورزشکاران سوریه بود زیرا سرود ملی هر کشوری قابل احترام است و نماینده ملت و دولت و فرهنگ آن کشور است.

اما برخی کاربران شبکه های اجتماعی در صدد ماهی گیری از آب گل آلود برآمده و با نوشتن مطالبی در صدد فتنه انگیزی و تحریک سوری ها علیه ایران بودند .

بازیکنان سوری پس از پایان این سرود، خودشان سرود ملی سوریه را خواندند که بیانگر وابستگی آنان به کشور خود و احترام به دیگران و روحیه بالای ورزشکاری آنان بود.

گفتنی است این اولین فتنه انگیزی میان سوری ها و ایرانی ها نیست اما متاسفانه کسانی که در کمین ضربه زدن به روابط خوب ایران و سوریه هستند بیش از حد ساده هستند که بر کسی پوشیده نیست و نیاز به توضیح ندارد زیرا ارزش توضیح دادن ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها