آغاز دور جدید گفت وگوهای ایران و 1+4 در وین از امروز

آغاز دور جدید گفت وگوهای ایران و 1+4 در وین از امروز
دوشنبه 8 آذر 1400 - 16:45

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ درحالی امروز (دوشنبه) در شهر وین آغاز خواهد شد که بنابر اعلام قبلی، هدف هیأت ایرانی تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران خواهد بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

این دور از گفت‌وگوها به ریاست مشترک علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا از ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.

در نشست افتتاحیه امروز (دوشنبه) مذاکرات وین، علی باقری را دو معاون دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی همراهی خواهند کرد.

روز گذشته دکتر باقری در نشست سه‌جانبه با رؤسای هیأت‌های مذاکره‌کننده روسیه و چین در مورد مهمترین موضوعات گفت‌وگوهای پیش رو به بحث و تبادل نظر کرد. همچنین در ملاقات دوجانبه‌ شب گذشته میان دکتر باقری و انریکه مورا، بر ترتیبات اجرایی گفت‌وگوها و بر لزوم اولویت دادن به مسئله تحریم‌ها تأکید شد.

پربیننده ترین خبرها