در مصر، مردگان در فهرست‌های تروریسم قرار دارند!

در مصر، مردگان در فهرست‌های تروریسم قرار دارند!
دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:18

دادگاه "نقض حکم"( تجدیدنظر) مصر درخواست رهبران گروه اخوان‌المسلمین را که از سوی دادگاه فرجام در فهرست‌های تروریستی گنجانده شده‌اند، را رد و حکم پنج سال زندان علیه آنها را تایید کرد.

العالم- کشکول

پیش از این، دادگاه فرجام مصر اعتراض ارائه شده از سوی "محمد سعد الکتاتنی"، "رشاد بیومی"، "محمد مهدی عاکف"، "محمد عبدالعظیم شعراوی"، "محمد البلتاجی"، "عصام العریان"، "محمود الزناتی" و "احمد شوشه" را رد و درج نام آنها در لیست‌های گروه‌های تروریستی را تایید کرد.

در نگاه نخست شاید این خبر جنجالی نباشد ولی اگر دقت کنیم که دادگاه فرجام دو تن از رهبران متوفی اخوان‌المسلمین را در فهرست‌های گروه‌های تروریستی به مدت 5 سال قرار داده است، این خبر بسیار عجیب به نظر خواهد رسید. از سوی دیگر، دادگاه نقض حکم نیز همچنین درخواست برای تجدیدنظر درباره حکم صادر شده علیه دو رهبر متوفی، یعنی محمد مهدی عاکف و عصام العریان را رد کرده است.

هر چقدر هم که خواننده سعی کند عجیب بودن این خبر را نادیده بگیرد و بی‌توجه از کنار آن بگذرد، نمی‌تواند بدرک کند که چگونه می‌توان متوفی را در لیست تروریسم قرار داد و از حذف نام آنها از لیست خودداری کرد. اما ممکن است کسی بگوید که این حکم برای تاکید بر "تروریسم" و "خطرناک بودن" آنها صادر شده است و در تعامل با این امر نمی‌توان با متوفی هم سازش کرد. یا این پیامی است برای زندگانی که در زندان به سر می‌برند، تا از آزادی خود و یا حذف نامش از فهرست تروریستی کاملا قطع امید کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها