اولیانوف: روسیه خواسته‌های ایران در مذاکرات وین را منطقی می داند

اولیانوف: روسیه خواسته‌های ایران در مذاکرات وین را منطقی می داند
سه شنبه 9 آذر 1400 - 03:07

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین با بیان اینکه هیات ایرانی در مذاکرات وین برای لغو همه تحریم‌های اعمال شده از زمان آغاز سیاست فشار حداکثری توسط دونالد ترامپ و برخی از تحریم‌های مربوط به دوره باراک اوباما مصمم است، گفت: روسیه خواسته های ایران را منطقی می داند.

العالم-اروپا

خبرگزاری ریانووستی به نقل از میخائیل اولیانوف نوشت: ایرانی‌ها که موضوع اصلی آنها در مذاکرت وین، لغو تحریم‌های آمریکاست، توافق کردند که به موازات لغو تحریم ها، کار بر روی مذاکرات بر اساس پارامترهای اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ باشد.

اولیانوف گفت: مهمترین نکته مذاکرات روز نخست این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن ( ۳۰ خرداد) از سر گرفته شود.

نماینده دائم روسیه در وین احتمال برگزاری نشست دیگری درباره برجام در سطح روسای هیات ها تا پایان هفته جاری در وین را منتفی ندانست.

وی با بیان اینکه ایران همچنان آماده گفت و گوی مستقیم با آمریکا در چارچوب گفتگوهای احیای برجام نیست، اظهار داشت: روند احیای برجام آسان نخواهد بود و اختلافها میان ایران و کشورهای غربی وجود دارد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با محوریت لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران پس از نزدیک به پنج ماه وقفه روز دوشنبه در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. علی باقری کنی که شنبه گذشته وارد وین شد، ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران (یکشنبه) و در آستانه دور جدید مذاکرات وین در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌ وگوها شده‌ایم.

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای۱+۴ روز دوشنبه با ترکیب جدید تیم مذاکره کننده ایرانی آغاز شد مذاکراتی که به گفته مقام‌های کشورمان هدفی جز رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران ندارد.

توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ که در تیرماه ۱۳۹۴ پس از ۲۲ ماه مذاکرات فشرده حاصل و دی ماه همان سال به اجرا درآمد با تغییر قدرت در آمریکا به اغما رفت. «دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دستور خروج از این توافق را امضا و تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران بازگرداند.

پربیننده ترین خبرها