پنتاگون درخصوص حملات سال ۲۰۱۹ در باغوز سوریه تحقیق می‌کند

پنتاگون درخصوص حملات سال ۲۰۱۹ در باغوز سوریه تحقیق می‌کند
سه شنبه 9 آذر 1400 - 07:42

پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد درباره حمله ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ در سوریه که منجر به تلفات غیرنظامی شد تحقیق کند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به یک ژنرال ارشد ارتش دستور داد تا درباره حمله ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ در سوریه که منجر به تلفات غیرنظامی شد تحقیق کند.

روزنامه نیویورک تایمز دو هفته پیش نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان داد یگانی از نیروهای ویژه آمریکا که در سوریه فعالیت می‌کرد، درباره دو حمله در باغوز سوریه در ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ -- که تلفات غیرنظامی به همراه داشت -- پنهان‌کاری کرده است؛ حملاتی که طی آنها ۶۴ زنان و کودکان کشته شدند. حالا پنتاگون نیز اعلام کرد لوید آستین از یک ژنرال خواسته ظرف محدوده زمانی مشخصی در این باره تحقیق کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت طبق این دستور ژنرال مایکل جرت ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا بررسی مرگ غیرنظامیان را تکمیل کند.

وی افزود: جرت موظف است گزارش‌های تحقیقاتی را که قبلاً در مورد این حادثه انجام شده است، بررسی و تحقیقات بیشتری را نیز انجام دهد، مشروط بر اینکه یافته‌ها و توصیه‌های خود را ظرف ۹۰ روز ارائه کند.

انتشار گزارش نیویورک تایمز واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. سازمان ملل متحد نظامیان اشغالگر آمریکا را مسؤول کشتار ده‌ها غیرنظامی در نزدیکی روستای الباغوز در حومه دیرالزور در سال ۲۰۱۹ دانست و الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی از کمیته نیروهای مسلح سنا خواست تا درباره این حمله تحقیق کنند.

پربیننده ترین خبرها