اعتراضات در ۳۶ شهر مراکش در مخالفت با عادی‌سازی روابط با صهیونیست ها

اعتراضات در ۳۶ شهر مراکش در مخالفت با عادی‌سازی روابط با صهیونیست ها
سه شنبه 9 آذر 1400 - 11:19

صدها مراکشی پس از سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور، در اعتراض به عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

العالم - مغرب

به نوشته روزنامه عربی۲۱، با فراخوان "جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش" برای تظاهرات و تجمع در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، صدها مراکشی دوشنبه در تجمع‌هایی اعتراضی علیه عادی‌سازی روابط با اشغالگران شرکت کردند.

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش که یک نهاد غیردولتی است، در بیانیه‌ای تعداد شهرهایی را که در آنها تظاهرات اعتراضی برگزار شد، ۳۶ شهر اعلام کرد.

صدها چهره‌ حقوقی و شهروند مراکشی در اعتراضات شهرهایی چون وجدة و برکان (در شمال شرق)، بن سلیمان، بنی ملال و اولاد تایمة (در شمال) شرکت کردند اما مسؤولان امنیتی مراکش اجازه برگزاری تجمع مشابهی در رباط را ندادند.

معترضان با سر دادن شعارهایی توقف عادی‌سازی روابط رباط با تل‌آویو و حمایت از مساله فلسطین را خواستار شدند.

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش در بیانیه یاد شده بر مخالفت خود با این مساله که مراکش مرکبی برای رژیم صهیونیستی در تحقق طرح‌های توسعه‌طلبانه‌اش در منطقه "مراکش بزرگ" (مغرب عربی) باشد، تاکید کرد.

در حاشیه سفر اخیر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش دو طرف دو توافقنامه یکی در حوزه دفاعی و دومی برای خرید تسلیحات و پهپادهای اسرائیلی امضا کردند.

این سفر با مخالفت گسترده مردم مراکش در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

محمد ششم، پادشاه مراکش روز دوشنبه اظهار کرد: ثبات و شکوفایی منطقه خاورمیانه در گروی دستیابی به راه‌حلی عادلانه، پایدار و مطابق راه‌حل دو کشوری و مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ برای مساله فلسطین است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر اوت گذشته خود به رباط سفارت این رژیم را افتتاح کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها