اعتراف مقام صهیونیست: ترور فخری زاده پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است

اعتراف مقام صهیونیست: ترور فخری زاده پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 07:22

یک مقام رژیم صهونیستی اذعان کرد که ترور شهید «محسن فخری زاده» ، جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران را نگرفته است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش وب‌سایت تایمز آو اسرائیل، یک مقام رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی «کانال ۱۲» گفت ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد برنامه هسته‌ای ایران، تاثیر مطلوبی در کاهش سرعت پیشرفت هسته‌ای ایران نداشته است.
این مقام رسمی اسرائیلی که نامش فاش نشده به کانال ۱۲ گفته است، قتل محسن فخری زاده یک سال پیش آنطور که انتظار می‌رفت مانع از پیشرفت ایران نشد. وضعیت کنونی، پیشرفته ترین وضعیتی است که برنامه هسته‌ای ایران تاکنون به آن رسیده است.
این مقام اضافه کرد: به همین دلیل٬ تلاش عظیم جهانی اسرائیل - چه به صورت آشکار و چه در پشت صحنه - برای فشار به منظور دستیابی به یک توافق ارتقا یافته و همچنین همزمان یک طرح حمله بزرگ و مهم وجود دارد.
در همین زمینه، روزنامه اسرائیل هیوم چند روز پیش نوشت با گذشت یک سال از کشتن محسن فخری‌زاده، معلوم شده که برنامه هسته‌ای ایران کماکان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و حتی طرح از بین بردن او با شیوه متهورانه و بی‌سابقه و به کار انداختن سلاح ماهواره‌ای هوشمند یا سایر اقدامات برای ضربه زدن به تاسیسات اتمی ایرانی، هدف دور کردن ایران از اهداف هسته‌ای را عملی نکرده است.
محسن فخری‌زاده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، دو سال و نیم پیش از ترور او، نامش را به عنوان «پدر بمب هسته‌ای ایران» ذکر کرده و گفته بود که «این نام را به خاطر بسپارید»، روز هفتم آذر سال ۱۳۹۹ هنگام رانندگی با خودرویش در جاده آبسرد در حومه تهران در جریان یک عملیات تروریستی از قبل برنامه ریزی شده از سوی عوامل رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها