ادعای تازه ارمنستان درباره پارازیت‌های جمهوری آذربایجان

ادعای تازه ارمنستان درباره پارازیت‌های جمهوری آذربایجان
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 00:03

یک مقام ارمنستانی مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه و اینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند.

العالم - آسیا

یک مقام ارمنستانی چهارشنبه مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه واینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» به دنبال قطع اخلال در تلفن‌های همراه و اینترنت در منطقه از سوی باکو، از ۹ نوامبر ۲۰۲۱ و پس از سفر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به شهر اشغالی شوشا، این مشکل مجدداً به وجود آمده و نزدیک به یک ماه است که وسایل ارتباطی در قره باغ با اختلالات جدی مواجه هستند. این مشکل در مناطق واقع در مجاورت خط تماس به با جمهوری آذربایجان حادتر است و در برخی از مناطق هیچ ارتباطی برقرار نیست.

یک از مقام‌های قضایی ارمنستان گفت: «تردیدی وجود ندارد که دسترسی به ارتباطات سیار و اینترنت در قلمرو قره باغ عمداً با تأثیرگذاری بر فرکانس‌ها و ابزارهای فنی مورد استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مخابرات مسدود شده است.»

بنابرادعای این مقام ارمنستانی، جمهوری آذربایجان از هر روشی برای نقض حقوق بشر مردم قره باغ و ایجاد مزاحمت استفاده می کند.

این مقام بخش قضایی ارمنستان توجه نهادهای مربوطه و نیروهای حافظ صلح روسیه را به این موضوع جلب کرد که نه تنها برای حفظ حقوق بشر مهم است، بلکه با ماهیت بشردوستانه تفاوت آشکاری دارد.

در ادامه فعل انفعال بین باکو و ایروان، منابع خبری ارمنستان از برگزاری رزمایش نیروهای مسلح این کشورهمزمان با برگزاری تمرین نظامی ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این رزمایش تاکتیکی با هدف سازماندهی ضد حمله و اصابت به اهداف متخاصم متعارف روز دوشنبه با حضور واحد‌های نظامی نیروهای مسلح ارمنستان برگزار شد.

وزارت دفاع ارمنستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر از این رزمایش و حتی مکان برگزاری آن، اعلام کرد که در این رزمایش توانایی‌های نظامی و مهارت های فردی پرسنل نظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز دوشنبه از برگزاری یک رزمایش تاکتیکی با هداف افزایش سطح پرسنل نظامی خود خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که رزمایش تاکتیکی با شلیک‌های یگان های نارنجک انداز و توپخانه ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد. این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها