پاسخ سازمان ملل به درخواست طالبان برای اعزام سفیر

پاسخ سازمان ملل به درخواست طالبان برای اعزام سفیر
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 05:51

کمیته ۹ نفره اعتبارنامه سازمان ملل متحد با به تعویق انداختن تصمیم‌گیری درباره تعیین نماینده افغانستان در این سازمان، فعلا اجازه حضور سفیر طالبان را نداد.

العالم - آسیا

رئیس یک کمیته سازمان ملل شامگاه چهارشنبه تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی نماینده افغانستان و میانمار در سازمان ملل خواهد بود را به تعویق انداخت، به این معنی که طالبان افغانستان و حکومت نظامی میانمار فعلا اجازه ورود به این نهاد جهانی را نخواهند داشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیته ۹ نفره اعتبارنامه سازمان ملل متحد که شامل روسیه، چین و آمریکا است، در مقر این سازمان تشکیل جلسه داد تا اعتبارنامه همه ۱۹۳ عضو را برای نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل بررسی کند.

چندین دیپلمات به رویترز گفته بودند که کمیته احتمالا تصمیمات خود را در مورد نمایندگی افغانستان و میانمار به تعویق می‌اندازد، زیرا سفیران فعلی هر دو کشور در این کرسی ها باقی می‌مانند.

«آنا کارین انستروم» سفیر سوئد در سازمان ملل که ریاست این کمیته را برعهده دارد، به خبرنگاران گفت که تصمیم‌گیری درباره افغانستان به تعویق افتاده است، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا سفرای فعلی برای افغانستان و میانمار همچنان نماینده کشورهایشان خواهند بود یا خیر، خودداری کرد.

این در حالی است که «ملا محمد حسن آخند»، نخست‌وزیر دولت موقت طالبان در اولین سخنرانی خود با بیان اینکه این گروه خواستار ارتباط خوب با کشورهای جهان است، تاکید کرد که دیگر دوران اشغال در افغانستان پایان یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها