گروسی: ایران و آمریکا به دنبال توافق موقت نیستند

گروسی: ایران و آمریکا به دنبال توافق موقت نیستند
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 08:43

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است امکان بازگشت به توافق برجام که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد وجود دارد.

العالم - اروپا
به گزارش فرانس ۲۴، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ گفته است، ایران و آمریکا به دنبال توافق موقت نیستند و خواهان بازگشت به اصل توافق برنامه اقدام جامع مشترک، برجام در سال ۲۰۱۵ هستند و امکان دستیابی به چنین توافقی وجود دارد.
او همچنین بر ضرورت دستیابی به توافقی بین آژانس و ایران برای راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت٬ بدون نقش نظارتی آژانس برای راستی آزمایی برنامه اتمی ایران، هیچ توافقی امکان پذیر نیست.
گروسی همچنین خواستار دسترسی بدون محدودیت بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گزارش‌ها در خصوص غنی سازی اورانیوم ۹۰ درصدی در ایران را نادرست خواند و گفت چنین اطلاعاتی در اختیار ندارد.
رافائل گروسی در خصوص دور هفتم مذاکرات احیای برجام گفت، عناصر بسیاری در این زمینه وجود دارد ولی همواره دستیابی به توافق امکان پذیر است. باید توجه داشت اراده سیاسی برای دستیابی به چنین توافقی وجود دارد.
رافائل گروسی در خصوص تحولات اخیر در تاسیسات فردو گفت، آژانس تایید کرد که ایران ظرفیت تولید (اورانیوم غنی شده) در تاسیسات فردو را افزایش داده است که واقعیت به این معنی است این ظرفیت به آنها اجازه می‌دهد که سریعتر و در ابعاد چشم‌گیری تولید را بالا ببرند.
گروسی در ادامه گفت در جریان سفر به ایران گفت‌وگوهای «خوبی» با حسین امیرعبداللهیان داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها