انتقاد مسکو از غیبت واشنگتن در «خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی»

انتقاد مسکو از غیبت واشنگتن در «خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی»
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 10:50

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از عدم شرکت آمریکا در دومین کنفرانس «خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی» انتقاد کرد.

العالم - اروپا

دیپلمات ارشد مسکو غیبت نماینده واشنگتن در کنفرانس «خاورمیانه عاری از سلا‌های کشتارجمعی» در را «مایه تاسف‌» خواند.

دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و رئیس کنفرانس، دوشنبه هشتم آذرماه در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری عکسی از میز خالی آمریکا در این نشست منتشر کرد و به انتقاد از غیبت واشنگتن در این نشست پرداخت.

این دیپلمات ارشد مسکو در توییت خود نوشت: «دومین نشست کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه در نیوریورک در حال برگزاری است. به نظر می‌رسد که شرکت‌کنندگان در مباحثات خودشان پیشرفت آهسته اما پیوسته‌ای دارند».


غیبت آمریکا در کنفرانس «خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی»

وی افزود: «صندلی خالی در کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه. مایه تاسف است ایالات متحده به عنوان یکی از ۳ کشور حامی قطعنامه ۱۹۹۵ که مسئولیت ویژه‌ای در اجرای ایده چنین منطقه‌ای دارد، دعوت برای حضور (در این کنفرانس) را رد کرد».

ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه در شرایطی مطرح شده که برنامه سلاح‌های اتمی رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مانع ایجاد چنین منطقه‌ای بوده است.

طی دهه‌های گذشته و به رغم انتقادهای بین‌المللی از برنامه سلاح اتمی رژیم صهونیستی، آمریکا و متحدان غربی تل‌آویو هیچ اشاره‌ و تلاشی برای بازرسی از برنامه اتمی رژیم صهیونیستی نکرده‌ و از این رژیم حفاظت کرده‌اند.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه (دیروز) در دومین کنفرانس «خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی» در نیویورک شرکت کرد.

روانچی بر لزوم الحاق رژیم صهیونیستی به معاهده ان.پی.تی تأکید کرد و گفت:‌ به خاطر حمایت و چشم‌پوشی آمریکا نسبت به برنامه هسته‌ای اسرائیل، تحقق خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی غیرممکن شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها