دیدار باقری با گروسی در وین درباره همکاری های ایران و آژانس/ توئیت گروسی بعد از گفتگو با باقری

دیدار باقری با گروسی در وین درباره همکاری های ایران و آژانس/ توئیت گروسی بعد از گفتگو با باقری
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 17:32

رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی باقری کنی رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ که در وین حضور دارد، عصر امروز (پنجشنبه) با حضور در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وی پایتخت اتریش با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین دیدار باقری با گروسی است.

مذاکره کننده ارشد ایران پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دو طرف درباره همکاری‌های فی مابین رایزنی کردند.

باقری پیش از این نیز با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و روسای سه هیأت اروپایی در وین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در توئیتی به این ملاقات اشاره و فضای ملاقات را سازنده توصیف کرد.

در این توئیت آمده است: ایران تمایل واقعی خود را برای ادامه همکاری‌های نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تعامل فعال در مذاکرات وین ابراز کرد.
همچنین رافائل گروسی در توئیتر نوشت: ما تبادلات فعلی خود را در چارچوب مذاکرات برجام و همچنین موضوعات مربوط به فعالیت های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
گروسی (سه‌شنبه) دوم آذر ماه نیز با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدارش با گروسی بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس انرژی اتمی تأکید کرد و گفت ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان جدی است و نسبت به تقویت اعتماد متقابل و همکاری‌های ۲ طرف ابراز امیدواری کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگویی با فرانس ۲۴ با رد ادعاهای اخیر صهیونیست‌ها، اعلام کرد که در حال حاضر غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۹۰ درصد در ایران وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ نیز امروز (پنجشنبه) در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات وین، با انتشار توییتی خاطرنشان کرد، با پیشرفت گفت‌وگوها در وین، رژیم اسراییل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است. تعجبی ندارد. رژیمی که پیدایش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده، همواره از گفتگو بیزار است.

وی افزود: هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر اسراییل دستور نخواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها