مصالحه 10 هزار نفر در دیرالزور با دولت سوریه

مصالحه 10 هزار نفر در دیرالزور با دولت سوریه
جمعه 12 آذر 1400 - 08:44

کمیته‌های سوری مسئول به رسیدگی وضعیت افراد مسلح و کسانی که تحت تعقیب دولت قرار دارند، خبر دادند که به وضعیت ده هزار نفر در دیرالزور رسیدگی شده است.

العالم - سوریه

کمیته‌های امنیتی سوریه که مخصوص پذیرش افراد مسلحی هستند که تمایل به زمین گذاشتن سلاح و مصالحه دارند، همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم شرق این کشور هستند.

منابعی در این کمیته‌ها به خبرگزاری اسپوتینک گفتند که تعداد افرادی که طی هفته جاری در شهر المیادین واقع در استان دیرالزور به وضعیتشان رسیدگی شد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

این منابع تخمین زدند که تا پایان ساعت کاری روز پنجشنبه، تعداد این افراد به چهار هزار نفر می‌رسد؛ زیرا ساکنان این منطقه از مصالحه با دولت سوریه بشدت استقبال کرده‌اند.

کمیته مذکور اخیرا به وضعیت شش هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز دیرالزور رسیدگی کرده است و با این احتساب، تعداد کل افرادی که به وضعیتشان رسیدگی شده، به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. این افراد تحت تعقیب دولت سوریه قرار داشته‌اند.

این کمیته در هفته آینده به شهر مرزی بوکمال بین سوریه و عراق منتقل خواهد شد. چند کمیته دیگر نیز عازم شمال و غرب دیرالزور خواهند شد تا تعداد بیشتری بتوانند از مصالحه استفاده کنند.

«مدلول العزیز» نماینده پارلمان سوریه که یکی از افراد سرشناس عشیره البکاره در دیرالزور است، مصالحه را فرصتی برای اتحاد و بازگشت تمامی مردم دیرالزور به منازلشان و از سرگیری روند عادی زندگی آنان عنوان کرد.

«عبد الله شلاش» نیز یکی از افراد سرشناس عشیره «البوسرایا» گفت که فرزندان عشایر شرق سوریه، با استقبال گسترده از مصالحه با دولت، به همه نیروهای خارجی از جمله آمریکا پیام داده‌اند که حضورشان را نمی‌پذیرند و تأکید دارند که در کنار حکومت سوریه قرار دارند.

کسی که به وضعیتش رسیدگی می‌شود، مدرکی داده می‌شود که بر اساس آن، تعقیب وی از سوی نهادهای امنیتی به پایان می‌رسد.

بخش عمده شرق و شمال شرق سوریه در اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و کردهای وابسته به این کشور قرار دارد. ساکنان این منطقه، بارها به این حضور اشغالگرانه اعتراض کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها