بنی گانتز: مطمئنم آمریکا مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی می‌شود

بنی گانتز: مطمئنم آمریکا مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی می‌شود
جمعه 12 آذر 1400 - 17:14

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ابراز اطمینان نسبت به موضع آمریکا درخصوص برنامه هسته‌ای ایران، گفت تل‌آویو متحدی بهتر از واشنگتن ندارد و روابط دوجانبه را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

برخلاف اظهارات «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین بین کشورهای گروه ۱+۴ و ایران، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم اما امروز (جمعه) موضعی متفاوت اتخاذ کرد.

گانتز طی پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «من مطمئن هستم که ایالات متحده به وعده خود مبنی بر عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی متعهد است. این یک منفعت جهانی، منطقه‌ای و برای اسرائیل است».

وی سپس درباره روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت: «ایالات متحده و اسرائیل ارزش‌های مشترکی دارند. درخصوص منافع نیز همینطور بوده و خواهد بود».

وزیر جنگ رژیم کودک‌کش اسرائیل در ادامه افزود: «بر خلاف انواع گزارش‌ها [از اختلافات تل‌آویو با واشنگتن] تاکید می‌کنم که اسرائیل متحد استراتژیکی مهمتر از آمریکا ندارد و روابط ما با آمریکایی‌ها همچنان تقویت می‌شود».

گانتز همچنین اظهار داشت که همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی بین تل‌آویو و واشنگتن نیز عمیق‌تر خواهد شد.

پیش از این اما بنت در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای باج‌گیری هسته‌ای، خواستار توقف مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با تهران شد.

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات برجامی و لغو تحریم‌ها در وین، دور جدیدی از گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند که هم‌اکنون (جمعه) نشست اختتامیه آن در حال برگزاری است.

فارس

پربیننده ترین خبرها