هک تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا به وسیله نرم‌افزار شرکت صهیونیستی

هک تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا به وسیله نرم‌افزار شرکت صهیونیستی
شنبه 13 آذر 1400 - 10:06

منابع مطلع اعلام کردند، مهاجمان ناشناس با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی ساخت گروه مستقر در رژیم صهیونیستی (ان اس او)، تلفن‌های آیفون حداقل نُه کارمند وزارت خارجه آمریکا را هک کردند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، این منابع که نام‌شان فاش نشده، تصریح کردند گوشی‌های ساخت شرکت اپلِ مقامات وزارت خارجه آمریکا که در اوگاندا حضور داشته‌اند یا در امور مرتبط با این کشور فعالیت می‌کردند در چند ماه گذشته هک شده‌اند.

این منابع مدعی شده‌اند که مشخص نیست چه کسانی تلفن‌های هوشمند این مقامات آمریکایی را هک کرده‌اند.

این وسیع‌ترین حمله شناخته‌شده هکرها به وسایل ارتباطی کارمندان دولت آمریکا توسط نرم‌افزارهای جاسوسی شرکت "ان اس او" است.

یک سخنگوی شرکت "ان اس او" در واکنش به این گزارش مدعی شد: "اگر تحقیقات نشان دهند که چنین اقداماتی توسط این نرم‌افزار رخ داده‌اند، دسترسی مشتری برای همیشه مسدود می‌شود و اقدامات قانونی علیه وی انجام خواهد شد."

شرکت اپل، سازنده تلفن‌های آیفون نیز حمله هکرها را به این کاربران اطلاع داده ولی از ابزارهای جاسوسی که در حملات مورد استفاده قرار گرفته نام نبرده است.

اپل هفته گذشته از شرکت "ان اس او" به مراجع قضایی آمریکا شکایت کرد و همزمان گفت که جاسوسی توسط ابزارهای این شرکت را به صاحبان تلفن‌های آیفون اطلاع خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن امتناع از اظهارنظر در این مورد، اشاره کرد که وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا "ان اس او"، که نرم‌افزار جاسوسی "پگاسوس" آن در جهان جنجال به پا کرده است، در فهرست شرکت‌هایی قرار داده که معامله با آنها ممنوع است.

جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس کمتر از سه ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها