جنایت سعودی‌ها علیه یمنی‌ها با تسلیحات آمریکایی

شنبه 13 آذر 1400 - 14:53

ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی با تسلیحات مدرنی، که آمریکا و غرب در اختیار آن گذاشته، جنایت‌های سریالی در یمن مرتکب می‌شود و روزانه غیرنظامیان یمنی از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

العالم- یمن

ائتلاف متجاوز در تازه‌ترین جنایت خود ساختمان‌های مسکونی در روستای "الحکیمه" در بخش "مقبنه" در استان تعز را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داد که طی آن دست‌کم 30 غیرنظامی شهید و شماری زخمی شدند.

وزارت حقوق انسان یمن و شماری از نهادها و شخصیت‌های بزرگ جنایت الحکیمه را محکوم، و سازمان ملل و جامعه جهانی را مسئول جنایات ائتلاف طی 7 سال جنگ علیه یمن معرفی کردند. آنها تأکید کردند که معامله‌های بزرگ تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی و امارات بزرگ‌ترین خدمت برای متجاوزان است که کودکان و زنان یمنی را می‌کُشند.

گزارش‌ها حاکی‌ست ماشین جنگ سعودی در مرزهای مشترک با یمن نیز جان غیرنظامیان را می‌گیرد. رسانه‌ها از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در جریان حملات خمپاره‌ای نیروهای سعودیِ مستقر در مرزها شهید و زخمی شده‌اند. ائتلاف متجاوز همچنین حملات هوایی را در طول نوار مرزی تشدید کرده که در نتیجه آن اموال عمومی در این روستاها و همچنین مزارع کشاورزان دچار خسارت شده‌اند.

ائتلاف متجاوز همچنین جنگنده‌های خود را در آسمان صنعا، پایتخت به پرواز درآورد و طی حملاتی، خسارات گسترده‌ای به اموال عمومی و خصوصی وارد کرد.

تظاهرات گسترده مردمی در صنعا با شعار "آمریکا دشمن ملت یمن است"، در محکومین حملات ائتلاف سعودی- آمریکایی برگزار شد.

مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات جنایات ائتلاف و مزدوران آن علیه یمنی‌ها را محکوم و تأکید کردند که این جنایات بدون پاسخ کوبنده ملت یمن باقی نخواهد ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها