العامری: کمیساریا انتخابات تخلفات قانونی و فنی مرتکب شده است

العامری: کمیساریا انتخابات تخلفات قانونی و فنی مرتکب شده است
شنبه 13 آذر 1400 - 16:04

هادی العامری اعلام کرده بود در این کنفرانس خبری اسناد و ادله مربوط به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را ارائه خواهد کرد.

العالم _ عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح در کنفرانس خبری پیرامون نتایج انتخابات پارلمانی عراق اظهارداشت: همه امیدوار بودند که انتخابات در فضای سالم و شفاف برگزار شود تا اعتماد به عرصه سیاسی بازگردد.

وی افزود: گمان می کردیم که این انتخابات سکوی پرشی به جلو است اما در فضایی که ما آرزو داشتیم اتفاق نیفتاد.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه از ابتدا به دستگاه های ذیربط در برگزاری انتخابات شک داشتیم تصریح کرد: کمیساریای عالی هیچ گزارشی به پارلمان ارائه نکرده و این، اولین تخلف آشکار و صریح آن است و ما امیدوار بودیم که انتخابات در فضایی سالم و به دور از هرگونه تقلب و دستکاری برگزار شود که صورت نپذیرفت.

وی افزود: از ابتدا ترس و نگرانی خود از دستکاری الکترونیکی در نتیجه انتخابات را ابراز کردیم.

رئیس ائتلاف الفتح ادامه داد: کمیساریا موظف به ارائه نتیجه انتخابات به تک تک کاندیداها بود اما این کار صورت نگرفت، آن ها حتی قانون خود را نیز در اعلام نتایج انتخابات زیر پا گذاشتند.

هادی العامری با بیان اینکه نتایجی که کمیساریا اعلام کرده تنها 79 درصد از آرا را شامل می شود، تصریح کرد: کمیساریا پس از اعتراضات به تدریج 12 هزار صندوق را به نتایج خود اضافه کرد و مشخص است که تخلفات قانونی و فنی مرتکب شده اند.

پربیننده ترین خبرها