خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛

آیا بحران نتایج انتخابات پارلمانی در عراق حل خواهد شد؟

آیا بحران نتایج انتخابات پارلمانی در عراق حل خواهد شد؟
شنبه 13 آذر 1400 - 22:07

نوید بهروز مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گزارش داد که ائتلاف فتح از زبان عدنان فیحان یکی از اعضای آن، اعلام کرد که دستکاری و تخلفات کمیساریای عالی انتخابات عراق را بررسی کرده و بر بعد فنی این تخلفات تمرکز کردند.

العالم- عراق

خبرنگار العالم طی گفتگوی مستقیم با شبکه العالم خاطرنشان کرد که یکی از مهم ترین مسائل، موضوع مطابقت نداشتن اثر انگشت ها بود. علاوه بر آن، نواری که به کاندیداها تحویل داده شد نیز با آنچه از سوی کمیساریا اعلام شده بود مطابقت نداشت.

وی از قول هادی العامری رئیس ائتلاف فتح گفت که این مسئله در بیش از 9000 حوزه انتخاباتی اتفاق افتاده است. به گفته العامری، تعداد تعرفه های توزیع نشده در انتخابات به 1 میلیون و 300 هزار عدد رسید که اگر این تعداد را با میزان مشارکت در انتخابات مقایسه کنیم، درصد بالایی به نظر می رسد.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح امروز در کنفرانس خبری پیرامون نتایج انتخابات پارلمانی عراق اظهارداشت: همه امیدوار بودند که انتخابات در فضای سالم و شفاف برگزار شود تا اعتماد به عرصه سیاسی بازگردد.

هادی العامری اعلام کرده بود در این کنفرانس خبری اسناد و ادله مربوط به دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را ارائه خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها