واکنش روسیه به پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو بر فراز دریای سیاه

واکنش روسیه به پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو بر فراز دریای سیاه
يکشنبه 14 آذر 1400 - 15:13

 سازمان هواپیمایی روسیه «روس آویا» با اعلام اینکه پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا و ناتو برای هواپیماهای مسافربری روسیه در دریای سیاه خطر ایجاد می کنند از قصد این سازمان برای اعتراض کتبی به این اقدامات خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، سازمان هواپیمایی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که پرواز هواپیماهای جاسوسی غرب از جمله آمریکا در هفته های اخیر بر فراز دریای سیاه و در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش یافته است.

در بیانیه سازمان روس آویا گفته شده است که صبح روز جمعه یک فروند هواپیمای جاسوسی ناتو از نوع سی. ال-۶۰۰ بر فراز دریای سیاه وارد مسیر ویژه پرواز هواپیماهای مسافربری شد.

این حادثه در محدوده مسئولیت خدمات ناوبری هوایی روسیه در دریای سیاه رخ داد و هواپیمای جاسوسی ناتو از ارتفاع ۱۱ هزار متری به ارتفاع ۹ هزار و ۲۰۰ متری تغییر مسیر داد و وارد مسیر تعیین شده برای هواپیماهای مسافربری شد و در همین حال خدمه هواپیمای ناتو به درخواست های مکرر مرکز خدمات ناوبری هوایی برای تغییر مسیر توجه نکرد.

سازمان هواپیمایی روسیه اعلام کرد که باتوجه به این وضعیت و افزایش خطر پرواز هواپیماهای جاسوسی غربی در دریای سیاه در نزدیکی مرزهای روسیه، از کانال های دیپلماتیک، نامه اعتراض ارسال می کند.

به گزارش تاس، روز جمعه یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی از نوع ار. اس-۱۳۵ به همراه هواپیمای دیگر این کشور از نوع اس. ال-۶۰۰ در دریای سیاه به مرزهای روسیه نزدیک شدند و دو شکاری روسی سوخو برای رهگیری این هواپیماها به پرواز در آمدند.

به دلیل پرواز این هواپیماها در مسیر پروازهای مسافربری، یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت روسی ایرفلوت روسیه که در مسیر تل آویو- مسکو بر فراز دریای سیاه در پرواز بود با دریافت دستور خدمات ناوبری روسیه، مجبور شد مسیر پرواز خود را تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها