واکنش حماس به «راهپیمایی پرچم» صهیونیست‌ها/ صهیونیست ها نخواهند توانست هویت سرزمین فلسطین را تغییر دهند

واکنش حماس به «راهپیمایی پرچم» صهیونیست‌ها/ صهیونیست ها نخواهند توانست هویت سرزمین فلسطین را تغییر دهند
دوشنبه 15 آذر 1400 - 07:52

سخنگوی جنبش حماس گفت که راهپیمایی صهیونیستها و در دست داشتن پرچمهای صهیونیستی نمی‌تواند هویت عربی-فلسطینی این سرزمین و اصالت ساکنان واقعی آن را تغییر دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به «راهپیمایی پرچم» صهیونیستها در شهرهای «اللد» و الرمله» تأکید کرد که این اقدام، یک رفتار تبعیض‌آمیز و خصمانه علیه صاحبان اصلی فلسطین است.

کانال تلگرامی حماس به نقل از قاسم گزارش داد، این راهپیماییها و در دست داشتن پرچمهای صهیونیستی نمی‌تواند هویت عربی-فلسطینی این سرزمین و اصالت ساکنان واقعی آن را تغییر دهد.

وی تأکید کرد، راهپیماییهای مذکور، تلاش شهرک‌نشینان استعمارگر و پاسخ به مواضع ملی گرایانه ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ است؛ زیرا این افراد در نبرد «شمشیر قدس» نیز حماسه آفریدند.

سخنگوی حماس گفت که این اقدام صهیونیستها با ایستادگی ملت فلسطین ناکام خواهد ماند؛ به نحوی که این ملت در برابر تجاوز صهیونیستها متحد خواهند بود.

قاسم در پایان از ساکنان اراضی ۱۹۴۸ خواست که با اقدامات صهیونیستها برای اسرائیلی کردن مردم فلسطین و ایجاد هرج‌ومرج مقابله و از قدس حمایت کنند.

سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی این راهپیماییها را برگزار می‌کنند. در این راهپیماییها، صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌ها و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید می‌کنند.

حماس پیش از این نیز درباره عواقب حماقت جدید رژیم صهیونیستی در قدس و اجازه دادن به عبور راهپیمایی پرچمی شهرک‌نشینان صهیونیست از باب العامود هشدار داد.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در شهر قدس تأکید کرد، این اقدام اسرائیل با هدف ترمیم چهره این رژیم در روزی صورت می‌گیرد که مقاومت ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و در راس آن موشک‌های مقاومت در غزه، غرور آنها را لگد مال کرد و آنها را به پناهگاه‌ها کشاند.

«عبدالله صیام» عضو شورای استانداری قدس نیز در پیامی گفت: ما درباره راهپیمایی رقص پرچم ها هشدار می‌دهیم، زیرا این امر منجر به تشدید دوباره تنش‌ها در این شهر می‌شود.

به گزارش فارس، رقص پرچم معمولا از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌شود و از این طریق، صهیونیستها خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

پربیننده ترین خبرها