آیت الله رئیسی: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها قرار دارد/ وزیر خارجه سوریه: شهید سلیمانی متعلق به همه ماست

آیت الله رئیسی: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها قرار دارد/ وزیر خارجه سوریه: شهید سلیمانی متعلق به همه ماست
دوشنبه 15 آذر 1400 - 15:01

فیصل مقداد در دیدار با آیت‌الله رئیسی گفت: خون شهید حاج قاسم سلیمانی ضامن پیوند عمیق روابط دو ملت است و معتقدیم این شهید سلیمانی متعلق به همه ما است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه که کشورمان سفر کرده است، با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار، با اشاره به اشتراک منافع دو کشور در مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: امروز باید برنامه‌ریزی بلند مدت و همه جانبه‌ای برای توسعه و تعمیق روابط و مناسبات تهران و دمشق انجام شود و بر مبنای آن، در مسیر تامین منافع ملت‌های خود خصوصا در بخش اقتصادی گام برداریم.

وی در ادامه استمرار حضور غیر قانونی نیروهای بیگانه در منطقه و خاک سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک دانست و گفت: داعش دست ساخته آمریکایی‌ها است و امروز حضور داعش و آمریکا در هر کجای منطقه خسارت بزرگی برای امنیت، ثبات و آسایش ملت‌ها خواهد بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: شهدای بزرگواری همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آمریکا و گروه‌های نیابتی آن در منطقه از جمله تروریسم داعشی و صهیونیستی را زمین‌گیر کردند.

وی حفظ امنیت و ثبات سوریه و حضور مقتدرانه این کشور در معادلات منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروز سوریه با رویکرد ضد صهیونیستی در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها قرار دارد و تاریخ ایستادگی ستودنی ملت و دولت سوریه در مقابل تهاجمات ناجوانمرانه را با افتخار ثبت خواهد کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه بیان داشت: نادیده گرفتن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها از طرف هیچ کشوری قابل قبول نیست و بی تردید ملت سوریه آنرا تحمل نمی‌کند.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تقدیم پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نیز دعوت از آیت الله رئیسی برای سفر به این کشور، اظهارداشت: سوریه مصمم است تمام ظرفیت‌های همکاری را برای تقویت روزافزون روابط تهران ـ دمشق در راستای منافع مشترک دو ملت فعال کند.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ملت سوریه هرگز حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد: گفت: سوریه بر استمرار روابط پایدار و قدرتمندی که رهبران دو ملت آنرا ایجاد کرده‌اند،‌ تاکید دارد و در این مسیر، خون شهید حاج قاسم سلیمانی ضامن پیوند عمیق روابط دو ملت است و معتقدیم شهید سلیمانی متعلق به همه ما است و فداکاری شهیدانمان را فراموش نخواهیم کرد.

فیصل مقداد خاطرنشان کرد: آمریکا از خبیث ترین شیوه‌ها در روابط با برخی کشورهای منطقه استفاده می‌کند و با بی احترامی تمام و ذلیل کردن آنها به دنبال سروری و آقایی صهیونیست‌ها در منطقه هستند.

وزیر خارجه سوریه گفت: با ایستادگی ملت سوریه و جبهه مقاومت، طرح‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در منطقه شکست خورده است و امروز آنها به این نکته رسیده‌اند که سوریه شکست نخورد و رویکرد خود را تغییر داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها