سفر رئیس جمهور ترکیه به قطر

سفر رئیس جمهور ترکیه به قطر
سه شنبه 16 آذر 1400 - 10:28

رئیس جمهور ترکیه که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، تقویت روابط ترکیه با کشورهای حاشیه خلیج فارس را امری مهم خواند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه او روز دوشنبه (دیروز) وارد دوحه پایتخت قطر شده و مورد استقبال مقامات قطر قرار گرفت.

اردوغان بنا به دعوت «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای شرکت در هفتمین دور نشست کمیته عالی راهبردی دو کشور به دوحه سفر کرده است.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، اردوغان پیش از سفر به دوحه در یک کنفرانس خبری در فرودگاه گفت که روابط با قطر راهبردی است و قرار است توافقنامه‌های جدیدی بین دو کشور امضا شود.

وی افزود که سفر رسمی و دو روزه او به قطر بنابه دعوت امیر قطر صورت گرفته و بزودی چندین توافقنامه در زمینه‌های مختلف بین دو کشور امضا می‌شود.

اردوغان گفت که برای تحکیم روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش خواهد کرد و این امر بازتاب‌های مثبتی برای رفاه و بهبود اوضاع ترکیه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه گفت که «تقویت روابط ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس امر مهمی است و ما در این خصوص به صداهای مخالفان در داخل گوش نمی‌دهیم».

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت که در نشست امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه چندین توافقنامه امضا خواهد شد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد که امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه تحولات افغانستان، موضوع فرودگاه کابل و تحولات فلسطین را بررسی خواهند کرد.

او گفت که با همتای ترکیه‌ای خود تحولات عراق، سوریه و دیگر پرونده‌های منطقه‌ای را بررسی کرده است.

آل ثانی روابط قطر با ترکیه را یک شرکت راهبردی و استثنائی خواند و گفت که دو کشور ۱۲ توافقنامه امضا خواهند کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها