طالبان: هنوز هیچ قراردادی برای استخراج معادن منعقد نشده است

طالبان: هنوز هیچ قراردادی برای استخراج معادن منعقد نشده است
سه شنبه 16 آذر 1400 - 11:00

درحالی که گزارش‌ها از تلاش کشورهای خارجی برای دستیابی به ذخایر لیتیوم افغانستان خبر می‌دهند، طالبان تصریح کرد، هیچ قراردادی برای استخراج معادن منعقد نشده است.

العالم - جهان اسلام

«ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان درباره گزارش‌های مبنی بر تلاش‌های کشورهای خارجی برای دسترسی به ذخایر لیتیوم و مس افغانستان تصریح کرد که تاکنون هیچ قراردادی در این باره با کشورهای خارجی منعقد نشده است.

مجاهد با تایید سفر سرمایه‌گذاران خارجی به افغانستان برای رایزنی درباره ذخایر معدنی این کشور به بی‌بی‌سی گفت: از چین نیز چندین بار سرمایه‌گذاران به افغانستان آمده‌اند.

وی با اظهار اینکه طالبان از «استخراج قانونی» معادن که منجر به جلب سرمایه و ایجاد اشتغال می‌شود، استقبال می‌کند اما تاکنون هیچ «قراردادی منعقد نشده است».

پیش از این «فایننشیال تایمز» به نقل از منابع نوشته بود که در هفته‌های اخیر، چین با طالبان در مورد کار مس عینک در جنوب شرقی کابل، که یکی از بزرگترین ذخایر به شمار می‌رود، گفت‌وگو کرده است.

مقامات چین و طالبان در سال‌های اخیر بویژه پس از تسلط طالبان بر افغانستان بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند اما تاکنون درباره پروژه‌های لیتیوم و بهره‌برداری از معدن مس عینک بطور رسمی چیزی منتشر نشده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها