انفجار شدید در شهر بصره در جنوب عراق / دولت عراق ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد + فیلم

سه شنبه 16 آذر 1400 - 12:21

خبرنگار شبکه العالم در بصره از وقوع انفجار شدیدی امروز سه شنبه در این شهر خبر داد. در این انفجار ده ها نفر به شهادت رسیده و همچنین شماری مجروح شدند.

العالم - عراق

خبرنگار العالم گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق محل انفجار را در مقابل بیمارستان الجمهوری بصره رخ داده است، محاصره کرده اند. پلیس این انفجار را یک حادثه می داند.

خبرنگار العالم در گزارشی تکمیلی اعلام کرد، بر اثر انفجار یک دستگاه موتورسیکلت در اطراف بیمارستان الجمهوری در شهر بصره در جنوب عراق ۴ نفر شهید و عده ای مجروح شدند.

از سوی دیگر خبرنگار العالم به نقل از شاهدان عینی و برخی منابع در داخل بیمارستان بصره گزارش داد که تعداد شهدا به ۱۶ نفر رسیده و ۲۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده اند.

طبق گزارش خبرنگار العالم انفجار موتورسیکلت با سیستم کنترل از راه دور صورت گرفته است.

11

خبرنگار العالم در عراق گفت که در گزارش ها، صحبت از افزایش تعداد قربانیان است.

333

بیانیه‌ای رسمی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی جزئیات بیشتری درباره حادثه انفجار در بصره اعلام کرد.

در بیانیه رسمی این واحد آمده که بر اساس اطلاعات اولیه در پی انفجار یک موتور سیکلت در شهر بصره و بر اساس اطلاعات اولیه اعلام‌شده از جانب اداره بهداشت بصره، 4 شهروند شهید و 4 تن زخمی شده‌اند.

این بیانیه افزوده که علت این تلفات، آتش گرفتن دو خودرو در نزدیکی محل انفجار موتور سیکلت بوده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق افزوده که کارشناسان جنائی و امنیتی با حضور در محل حادثه در حل بررسی علت آن و ارائه جزئیات بیشتر در این باره هستند.

این واحد تأکید کرده که پس از تکمیل بررسی‌ها جزئیات بیشتری از حادثه اعلام خواهد شد.

اعلام سه روز عزای عمومی در بصره

با افزایش شمار قربانیان انفجار ظهر امروز(سه‌شنبه) در بصره، «اسعد العیدانی» استاندار بصره با صدور بیانیه‌ای در این استان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

واکنش برهم صالح به حادثه تروریستی بصره

برهم صالح رئیس جمهوری عراق به حادثه تروریستی در بصره عراق واکنش نشان داد و آن‌را تلاشی مذبوحانه برای بی ثباتی در این کشور اعلام کرد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: حادثه جنایتکارانه تروریستی که مردم بصره را در این زمان هدف قرار داد، تلاشی مذبوحانه برای بی ثبات کردن عراق است.

رئیس جمهوری عراق در ادامه گفت: باید متحد شویم و از حکومت و دستگاه‌های امنیتی آن حمایت کنیم چرا که چاره‌ای جز همبستگی، حفظ امنیت و صلح جامعه و مجازات جنایت کاران نداریم.

گفتنی است، بر اثر انفجاری در بصره در جنوب عراق شماری جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها