جدیدترین تحولات از نبرد در جبهه مأرب

جدیدترین تحولات از نبرد در جبهه مأرب
سه شنبه 16 آذر 1400 - 16:05

یک وب‌سایت یمنی اعلام کرد، نیروهای صنعاء طی 24 ساعت اخیر پیشروی‌های میدانی خوبی در نبرد مأرب داشته‌اند و نبرد را به سمت مناطق مشرف به شهر در سمت جنوب و جنوب غربی کشیده‌اند.

العالم - یمن

جبهه جنوبی شهر «مأرب» یمن طی ساعات گذشته شاهد تحولات میدانی میان نیروهای دولت نجات ملی یمن از یک سو و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی از سوی دیگر بود.

تحولات سریع 24 ساعت اخیر حاکی از آن است که شهر مأرب در آستانه قرار گرفتن در چنگال نیروهای صنعاست، نیروهایی که پیشروی‌های میدانی داشته‌اند و نبرد را به سمت مناطق مشرف به شهر در سمت جنوب و جنوب غربی کشیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق تماس بویژه در «روضه جهم» و مناطق «وادی عبیده»، نیروهای صنعاء توانستند در جنوب پیشروی کنند و به سمت مناطق «اللجمه» و «لضاه» بروند تا اینگونه نبرد را به سمت شهرستان «الوادی الکبیر» بکشانند.

با توجه به نبردها در جبهه جنوب غربی شهر مأرب، نیروهای ائتلاف به حملات نظامی خود به سمت نیروهای صنعاء در جبهه «وادی ذنه» شدت داده‌اند.

بنا به گفته منابع آگاه، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع خود در دو جبهه روضه جهم و وادی ذنه را از دست داده‌اند و به سمت مجتمع ساختمان‌های دولتی در مأرب عقب نشسته‌اند.

منابع قبیله‌ای اعلام کردند، درگیری‌های ساعات کشته از میان هر دو طرف بویژه نیروهای ائتلاف کشته داشته و یازده فرمانده نظامی و پانزده سرباز از نیروهای ائتلاف سعودی در این درگیری‌ها کشته شدند.

اخیرا «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای گوش فرادادن به مواضع برحق و دیدگاه‌های منطقی صنعاء تاکید کرد، طی نبرد آزادسازی مارب از بیگانگان و تروریست‌ها، ۱۴ شهرستان آن آزاد شده است.

پربیننده ترین خبرها