سقوط پهپاد «ام کیو-9 ریپر» نیروی هوایی آمریکا

سقوط پهپاد «ام کیو-9 ریپر» نیروی هوایی آمریکا
سه شنبه 16 آذر 1400 - 19:15

نیروی هوایی آمریکا از سقوط یک فروند پهپاد «ام کیو- 9» خود در پایگاه هوایی در نیو مکزیکو خبر داده است.

العالم - آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از سقوط یک فروند پهپاد «ام کیو- ۹» خود در یک پایگاه هوایی در «نیومکزیکو» خبر داد.

به نوشته وبگاه «ایر فورس تایمز» نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور هنگام برخاستن از پایگاه هوایی «هولومان» در جنوب «نیومکزیکو» در باند فرودگاه سقوط کرده است.

مقام‌های نیروی هوایی آمریکا گفتند که در جریان سقوط صبح روز دوشنبه به وقت محلی یک فروند پهپاد «ام کیو-۹ ریپر هیچ آسیب جانی گزارش نشده است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که علت این سانحه در دست بررسی است. پایگاه نیروی هوایی هولومان در غرب آلاموگوردو در کنار سامانه موشکی «وایت سندز» قرار دارد.

پهپاد ام کیو-۹ ریپر برای عملیات اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی و همچنین حملات موشکی استفاده می‌شود.

چندی قبل نیز یک فروند بمب افکن پیشرفته آمریکا سقوط کرد. نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت روز دوشنبه تایید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-2 اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بامداد ۱۴ سپتامبر(سه شنبه ۲۳ شهریور) به وقت محلی آسیب دید. هنوز میزان خسارت آن فاش نشده است.

«جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در ۱۵ سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچ کس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.

گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد. و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود. گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است.

برخی منابع خبری گزارش دادند که بمب افکن بی-۲ در حین پرواز دچار نقص هیدرولیکی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها