اولین واکنش عربستان به بازداشت یک مظنون به قتل خاشقچی در فرانسه

اولین واکنش عربستان به بازداشت یک مظنون به قتل خاشقچی در فرانسه
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 01:37

یک مقام سعودی صحت اخبار منتشر شده در رسانه‌های فرانسوی درباره دستگیری یکی از مظنونان قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود را تکذیب کرد.

العالم-عربستان

یک مسئول سعودی اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها مبنی بر دستگیری مظنون قتل خاشقجی در پاریس «یک مورد شناسایی نادرست و تعیین هویت اشتباه» است.

این مقام سعودی که نام او فاش نشده است، تأکید کرد که محکومان قتل خاشقجی در حال حاضر در حال گذراندن دوران محکومیت خود در عربستان هستند.

شبکه رادیویی RTL فرانسه دیشب گزارش داد که نیروهای امنیتی فرانسه یکی از مظنونان قتل خاشقجی را بازداشت کرده‌اند.

رادیو «آر.تی.آر» اعلام کرد که «خالد بن عید العتیبی» صبح روز سه شنبه که قصد پرواز به سمت ریاض را داشت، در فرودگاه شارل دوگل دستگیر شد.

رادیو فرانسه همچنین اعلام کرد که العتیبی پس از صدور حکم بازداشتش از سوی ترکیه، تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار داشته است.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری 15 مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

خبر دستگیری العتیبی در فرانسه در حالی منتشر می‌شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فرانسه که اکنون در دوحه به سر می‌برد قرار است به زودی با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی که روز چهارشنبه عازم قطر می‌شود، دیدار کند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها