تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی در تل‌آویو

تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی در تل‌آویو
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 12:58

تعداد زیادی از ساکنان تل‌آویو با تظاهرات علیه کابینه فعلی این رژیم، خواستار استعفای آن و بازگشت نخست‌وزیر سابق این رژیم به قدرت شدند.

العالم - فلسطین اشغالی
در حالی که حدود شش ماه از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی از طریق ائتلاف هشت حزب با توافق نخست‌وزیری گردشی «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» می‌گذرد، تل‌آویو برای چندمین بار عرصه تظاهرات علیه این کابینه بود.

حدود ۱۵۰۰ نفر از ساکنان تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه با تجمع در میدان «حابیما» واقع در تل‌آویو علیه کابینه بنت-لاپید تظاهرات کرده و از بازگشت احزاب راست‌گرا به قدرت در رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در این تظاهرات تعدادی از اعضای حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم حضور داشتند که همگی در کابینه‌های قبلی نتانیاهو پست‌های وزارتی کسب کرده بودند.

معترضان در این تجمع ضمن اعتراض به کنار گذاشته‌شدن نتانیاهو از نخست‌وزیری و درخواست برای بازگشت او به قدرت، خواستار استعفای کابینه کنونی شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایل تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به کابینه بنت-لاپید، ائتلاف آنها با حزب «فهرست متحد عربی» و ضعف آنها در سیاست خارجی این رژیم اعلام شد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی ضد کابینه ائتلافی این رژیم، خواستار سرنگونی آن و بازگشت نتانیاهو به نخست‌وزیری شدند.

پیش از این نیز همزمان با نزدیک شدن به آخرین مهلت تصویب بودجه دولتی، هزاران نفر در تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه علیه کابینه بنت تظاهرات کردند.






فارس

پربیننده ترین خبرها