یمنی ها به لحظات تعیین کننده در نبرد جبهه مارب نزدیک شدند

یمنی ها به لحظات تعیین کننده در نبرد جبهه مارب نزدیک شدند
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 16:26

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به نزدیک شدن به لحظات تعیین‌کننده در نبرد جبهه مأرب، تاکید کرد که نیروهای صنعاء تحت فشارهای مردمی قرار دارند و این مردم از آن‌ها می‌خواهند که مأرب را آزاد کنند.

العالم ـ یمن

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تایید نزدیک شدن به ساعات تعیین کننده در شهر مارب، گفت: «نیروهای مسلح یمن تحت فشارهای مردمی قرار دارند و از آنها خواسته می شود این شهر را آزاد کنند».

وی گفت: «شکست نیروهای متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در سایر جبهه‌ها است. آزادسازی مأرب بدترین سناریو برای ائتلاف متجاوز به شمار می‌رود و آزادسازی این استان، به برداشته شدن محاصره از یمن، منجر خواهد شد».

البخیتی تاکید کرد: «پیام [ما] به واشنگتن و لندن این است که مردم یمن با وجود محاصره و جنگ، آگاهی خود را افزایش می‌دهند».

این مقام انصارالله یمن افزود که کشورهای متجاوز تلاش دارند تا جنگ را منفجر کنند تا بر روی پیشرفت نیروهای یمنی در مأرب سرپوش بگذراند و آن را پنهان کنند. اما کشورهای متجاوز دیگر نمی‌توانند محاصره را برما تحمیل کنند و از مکانی امن به یمن حمله کنند و تشدید تنش در عمق یمن با تشدید حملات در عمق عربستان پاسخ داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما برای برقراری ارتباط با قبایل زیادی در استان‌های شمالی و استان شبوه تلاش کردیم.

البخیتی خطاب به مزدوران گفت: «از عفو عمومی تا زمانی که وجود دارد استفاده کنید هنوز باب توبه باز است».

این اظهارات ساعتی پس از آن‌ مطرح شد که شبکه خبری العالم از تصرف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر سلسله کوه‌های البلق الشرقی در خط تماس با شهر مأرب خبر داد.

خبرنگار العالم به نقل از منابع میدانی گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سلسله‌ کوه‌هایی را که آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است، تحت کنترل خود در آوردند.

بنابر این گزارش، نیروهای یمنی بخشهای گسترده ای از کوههای البلق الشرقی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند و دهها مزدور آل سعود در نبردهای شدید در جنوب این شهر کشته و زخمی شدند.

سلسله کوه‌های البلق الشرقی در جنوب شهر مأرب در خط تماس با این شهر قرار دارد. این ارتفاعات، آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است.

پربیننده ترین خبرها