دیدار گروسی و دیپلمات ارشد روس در آستانه نشست وین

دیدار گروسی و دیپلمات ارشد روس در آستانه نشست وین
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 22:17

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره نقش آژانس در اجرای توافق احیای برجام و فعالیت‌های این نهاد در این ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

العالم - اروپا

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

اولیانوف به‌عنوان نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری نوشت در این دیدار درباره «وضعیت مذاکرات وین» با گروسی رایزنی کرده است.

این دیپلمات روس در ادامه نوشت: «انتظار می‌رود آژانس نقش چشم‌گیری در اجرایی شدن توافق متعاقب درخصوص احیای برجام ایفا کند».

اولیانوف در این پیام توئیتری نوشت: «ما همچنین درباره فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران گفت‌وگو کردیم».

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هفته گذشته در وین برگزار و ایران دو سند را به طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ارائه داد و بنابر درخواست طرف‌های اروپایی برای مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند، مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و دوباره این هفته از سر گرفته شود.

بر اساس توافق «علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه (فردا) این گفت‌وگوها در شهر وین ادامه خواهد یافت. باقری گفته که ایران یک سند سوم تحت عنوان «تصمیم» درباره راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها آماده کرده که قرار است به طرف‌های مقابل ارائه کند.

به گزارش فارس، اولیانوف امروز (چهارشنبه) نیز در یک پیام توئیتری دیگر ضمن بیان جدیت ایران و آمریکا در گفت‌وگوهای وین، از قابل حل بودن اختلافات نوشته بود.

وی در آستانه ادامه مذاکرات وین اعلام کرد: «تماس‌های ما با ایالات متحده و ایران در گفت‌وگوهای وین نشان می‌دهد که هر دو طرف در خصوص احیای برجام بسیار جدی هستند، اما دیدگاه‌های آن‌ها در مورد راه‌ها و ابزارهای مربوطه متفاوت است. وظیفه مذاکره‌کنندگان غلبه بر این اختلافات است که در پرتو وحدت هدف، شدنی است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها