فلسطینی از زمین مرده، زندگی می آفریند

فلسطینی از زمین مرده، زندگی می آفریند
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 15:57

این روزها ماجرای فیلم "امیره" ساخت مصر جنجال برانگیز شده است. موضوع این فیلم، قاچاق اسپرم یک اسیر فلسطینی برای کاشت آن در رحم همسرش است. اما این زن پس از تولد توزاد متوجه می شود که اسپرم، متعلق به یک افسر جاسوسی اسرائیلی است.

العالم - تحلیل روز

قبل از هر چیز باید به شدت ساده لوحی و بی سوادی کارگردان و هنرپیشه های این فیلم اشاره کرد که نمی دانند این نطفه قبل از اینکه در رحم همسر اسیر کاشته شود باید مراحل پیچیده ای را پشت سر بگذارد از جمله اینکه فردی که دست به این قاچاق زده است باید در حضور افراد معتمد حاضر شده و سوگند یاد کند که این نطفه متعلق به همان شخص مورد نظر است.

آزمایش های پزشکی از اینهم پیچیده تر هستند. علاوه بر اینها یکی از والدین اسیر یا برادرانش یه شخص همسر می بایست خود به طور مستقیم این اسپرم ها را از شخص اسیر تحویل بگیرند نه هر شخص دیگری که هیچ گونه خویشاوندی با زن و شوهر ندارد.

این فیلم سعی دارد این موضوع را کلا زیر سئوال ببرد حال آنکه تنها طرفی که از زیر سئوال بردن موضوع اسپرم های قاچاقی سود می برد، رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس باید دید واقعا چه کسانی و چه دست هایی در پشت پرده تولید این فیلم قرار دارند.

پس از تحقیقات فراوان دریافتیم که عوامل پشت پرده تولید این فیلم عرب نیستند بلکه یک عده بیگانه هستند که به طور قطع به رژیم صهیونیستی وابسته هستند مخصوصا که این فیلم نامزد جایزه اسکار هم هست و از همین جا باید به فهمید که هدف از تولید این فیلم، زیر سئوال بردن این موضوع است زیرا جایزه اسکار هیچگاه جایزه سالم یا بی طرف نبوده است بلکه همیشه همواره به دنبال فیلم هایی بوده است که به نوعی اهداف و مطامع صاحبان و اعطا کنندگان جایزه را تأمین کرده باشند.

پدیده نطفه های قاچاقی – که رژیم صهیونستی با همه امکاناتش با آن جنگیده است - از اساس متعلق به اسرای فلسطینی است که برخی از آنها ربع قرن را در اسارت به سر برده اند و به دنبال ایجاد نشانه ای از خود در دنیای خارج از زندان هستند حتی اگر این نشانه یک کودک شبیه خودشان باشد.

اسیری به نام عمار الزبن، اولین کسی بود که دست به این کار زد و نتیجه کارش کودکی است که اکنون 9 ساله است. پس از او موارد مشابه دیگری هم دست به همین اقدام زدند و امروز ده ها کودک فلسطینی داریم که پدرشان از پشت میله های زندان به آنها زندگی داده اند.

چیزی که تولیدکنندگان و ایده پردازان این فیلم نمی دانند و از سر نادانی، یکی از پاکترین پدیده های عالم بشریت را زیر سئوال برده اند این است که مقاومت فلسطین پیش از قاچاق نطفه ها، این موضوع را با انجمن علمای مسلمان از جمله اساتید و علما و اندیشمندان و مفتیان در میان گذاشته اند و آنها پس از ماه ها دقت و مطالعه، در فتوایی قاچاق نطفه اسرا را برای همسرانشان جایز دانسته اند.

تولیدکنندگان و کارگردان این فیلم نه فلسطین را شناخته اند نه فلسطینی ها را به همین دلیل نمی دانند که ملت فلسطین از مرگ، زندگی می آفرینند و از گلوله، گردنبند برای همسرانشان و از بمبهای گازی تابلوهای هنری و از میدان جنگ، میدانی برای رقص و پایکوبی.

من از سندیکای هنرپیشگان مصری می خواهم همه کسانی را که به نحوی در تولید این فیلم دست داشته اند، در لیست سیاه قرار دهد. از سندیکا هنرپیشگان اردنی هم می خواهم که "صبا مبارک"، هنرپیشه اردنی این فیلم را در لیست سیاه قرار داده و او را اخراج کند. آنها باید بدانند که با ساخت این فیلم ابلهانه، شریف ترین و اصیل ترین پدیده بشری را مورد اهانت قرار داده اند.

  • فارس الصرفندی

پربیننده ترین خبرها