اختلاف داخلی میان مقامات نظامی دولت مستعفی یمن

اختلاف داخلی میان مقامات نظامی دولت مستعفی یمن
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 11:56

پس از تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر رشته‌ کوه‌های اطراف شهر مأرب، منابع یمنی خبر دادند که نیروهای دولت مستعفی برخی از مقامات نظامی خود را به جاسوسی برای صنعاء متهم کرده‌اند.

العالم - یمن

منابع یمنی، امروز (پنجشنبه)، از اختلافات داخلی در میان مقامات نظامی دولت مستعفی خبر دادند.

وبگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که برخی منابع نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی، افرادی را در دفتر ستاد کل متهم کرده‌اند که مختصات مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در استان مأرب را در اختیار نیروهای صنعاء قرار داده‌اند.

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که رسانه‌ها، روز گذشته، خبر دادند که نیروهای صنعاء بر رشته کوه‌های «البلق» در اطراف شهر مأرب تسلط پیدا کرده‌اند.

پس از انتشار این گزارش، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن خبر داد که شماری از فرماندهان ارشد دولت مستعفی یمن تمایل خود را برای پیوستن به نیروهای صنعاء ابراز کرده‌اند.

برخی از منابع نزدیک به «محمد المقدشی» وزیر دفاع دولت مستعفی یمن مدعی شده‌اند اعضای دفتر ستاد کل مختصات نیروهای دولت مستعفی در ارتفاعات البلق را در اختیار نیروهای صنعاء قرار داده‌اند.

بنابر گزارش الخبر الیمنی، این اتهام زنی همزمان با دستگیری شماری از فرماندهان سرشناس منطقه سوم نظامی استان مأرب همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها