پیکان صفر ـ استقلال 3/ استقلالی ها موتور پیکان را پیاده کردند+ ویدیوی خلاصه بازی

پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 18:26

تیم‌ فوتبال استقلال تهران با نتیجه 3 بر صفر تیم فوتبال پیکان را از پیش رو برداشت.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم های فوتبال پیکان و استقلال و پیکان امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۶ در ورزشگاه دستگردی در حالی به مصاف هم رفتند که آبی های پایتخت با نتیجه ارزشمند 3 بر 0 صفر پیکان را درهم کوبیدند.

استقلال در پنج بازی گذشته خود پنج تساوی به دست آورده و ۱۰ امتیاز حساس را از دست داده بود. آبی‌پوشان تهرانی به دنبال این بودند در جدال با خودروسازان تهرانی به طلسم نبردن‌هایشان پایان داده و سه امتیاز کامل را به دست آورند.

از طرف دیگر پیکان شروعی خوب در لیگ برتر داشت و تا هفته چهارم توانست ۱۰ امتیاز کسب کند اما در هفته‌های اخیر این تیم نتایج چندان خوبی به‌دست نیاورده و امروز به برد مقابل استقلال نیاز ویژه‌ای داشت.

قضاوت این بازی را «پیام حیدری» را با کمک‌های «فرهاد مروجی» و «فرهاد فرهادپور» بر عهده داشت.

در دقیقه ۲: پرتاب بلند عارف آقاسی در دهانه دروازه پیکان به کوین یامگا رسید اما ضربه ناامید کننده بازیکن خارجی استقلال به راحتی در دستان فرهاد کرمانشاهی قرار گرفت.

در دقیقه ۱۶: شوت محکم رودی ژستد از کنار دروازه پیکان به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۷: پاس یامگا روی نقطه پنالتی به رودی ژستد رسید و ضربه قیچی برگردان این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۱: شوت محکم و دیدنی زبیر نیک‌نفس از فاصله ۲۵ متری با واکنش عالی دروازه‌بان پیکان به کرنر رفت.

در دقیقه ۳۲: استقلال در جناح راست صاحب ضربه کرنر شد،ارسال مهدی‌پور با ضربه سر ژستد همراه شد و توپ در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی مدافع پیشتاخته استقلال رسید تا او گلزنی کند،یزدانی بعد از گلزنی برای استقلال خوشحالی به سبک کریستیانو رونالدو انجام داد.

در دقیقه ۴۷: توپ جعفر سلمانی با عبور از چند بازیکن توپ را به سبحان خاقانی سپرد اما بازیکن جوان استقلال در حالیکه فرصت بسیار خوبی را پیش رو داشت به بدترین شکل ممکن توپ را مهار کرد تا فرصت خوب آبی‌پوشان از دست برود.

در دقیقه ۴۸: امیر حسین حسین‌زاده دو بازیکن پیکان را از پیش رو برداشت و با یک پاس عقب جعفر سلمانی را صاحب توپ کرد اما شوت این بازیکن به خارج رفت.

در دقیقه ۵۲: پیمان رنجبری در پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد اما شوت مهاجم پیکان با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۹: ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور با دخالت محمد دانشگر همراه شد و سیاوش یزدانی در موقعیت مشابه نیمه اول می‌توانست گلزنی کند اما این بار ضربه سر او مقابل دروازه خالی پیکان به خارج رفت.

در دقیقه ۷۴: مهدی مهدی‌پور کاشته‌زن این روزهای استقلال پس از اینکه خطا روی ارسلان مطهری اعلام شد پشت توپ ایستاد و ارسال بی نقص و عالی او با ضربه سر دیدنی محمد دانشگر همراه شد تا استقلال به گل دوم برسد.

دقیقه ۸۵: پاس عالی زبیر نیک‌نفس به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با چرخشی عالی و و ضربه ای فوق العاده توپ را از کنار پای کرمانشاهی سنگربان پیکان به گل سوم استقلال تبدیل کرد.

وریا غفوری و بابک مرادی که به دلیل مصدومیت و محرومیت در فهرست هجده نفره استقلال حضور نداشتند با حضور در ورزشگاه آزادی بازی استقلال و پیکان را از نزدیک تماشا کردند.

استقلال هم اکنون با ۱۷ امتیاز به طور موقت در رده دوم لیگ برتر قرار گرفته و سپاهان نیز با ۱۹ امتیاز صدرنشین است. پیکان نیز با این شکست با ۱۲ امتیازی در رتبه هفتم جای دارد.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، کوین یامگا(امیر علی صادقی)، زبیر نیک نفس(روزبه چشمی)، مهدی مهدی‌پور، امیر حسین حسین‌زاده(محمد قاسمی نژاد)، سبحان خاقانی(ارسلان مطهری)، رودی ژستد(آرمان رمضانی)

ترکیب پیکان:

فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیرحسین غلامی، اسماعیل بابایی(غلامرضا ثابت ایمانی)، محمد جواد آزاده، علیرضا کوشکی، مجتبی حقدوست، محمد مهدی محبی(پیمان رنجبری)، ابراهیم صالحی(محمدحسین فلاح)

جدول رده بندی لیگ برتر

پربیننده ترین خبرها