دیپلمات ارشد روس: در نشست امروز وین توانستیم برخی سوتفاهم‌های تنش‌زا را رفع کنیم

دیپلمات ارشد روس: در نشست امروز وین توانستیم برخی سوتفاهم‌های تنش‌زا را رفع کنیم
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 18:58

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت، در جلسه روز پنجشنبه مذاکرات هسته‌ای برخی سوءتفاهم‌های تنش‌زا برطرف شدند

العالم - اروپا

«میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه گفت، در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برخی سوتفاهم‌هایی که عامل تنش بودند برطرف شدند

به نوشته خبرگزاری «تاس»، اولیانوف در جمع خبرنگاران گفت در نشست امروز (پنجشنبه) میان ایران و کشورهای ۱+۴ «توانستیم شماری از سوتفاهم‌هایی که برخی تنش‌ها را ایجاد کرده بودند، برطرف کنیم».

او در ادامه گفت:‌ «همه طرف‌ها بر تعهد خود نسبت به تلاش سازنده جهت احیا توافق هسته‌ای تأکید کردند».

اولیانوف افزود، در طول مذاکرات، تأیید شد که تلاش‌های متعاقب بر اساس اسنادی که تا ژوئن امسال تدوین شده‌اند ادامه پیدا کنند.

علاوه بر این دیپلمات ارشد روس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی گفت: «امیدواریم مذاکرات وین که روز پنجشنبه از سر گرفته شده‌ است، نتیجه‌بخش باشد».

ادامه دور جدید مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا امروز (پنجشنبه) آغاز شده است و «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران د ر مذاکرات با گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه چین بعلاوه آلمان) تأکید کرده که ایران برای ورود به مذاکرات اراده جدی داشته و در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، هیچ مانعی برای توافق نمی‌بیند.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین نیز در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها