دبیرکل نُجَباء: آمریکا پایان ۲۰۲۱ از عراق خارج نمی‌شود

دبیرکل نُجَباء: آمریکا پایان ۲۰۲۱ از عراق خارج نمی‌شود
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 20:32

فرماندهان گروه‌های مقاومت عراقی عمل‌کننده علیه آمریکا شامل "اصحاب الکهف، لواء الثائرین، لواء ثار المهندس، لواء القاسم، تشکیل الوارثین، فصیل المقاومة الدولية، رجال الله و سرایا ثورة العشرین الثانية" با دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء دیدار کردند.

العالم - عراق

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق در سخنانی تأکید کرد که آمریکا به خاطر جنایاتی که علیه فرماندهان و ملت عراق مرتکب شده، هزینه گزافی پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا با استفاده از ایادی خود در عراق اقدامات منفعت طلبانه ای انجام می‌دهد، بنابراین مبارزه با این نیروهای (اشغالگر) این رژیم «وظیفه شرعی و ملی» است.

الکعبی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکایی‌ها حتی اگر از عراق هم خارج شوند دشمن ما باقی خواهند ماند و از آنها انتقام خواهیم گرفت.

او همچنین ضمن اشاره به اینکه اظهارات مقامات آمریکایی حاکی از آن است که قصد خروج از عراق را ندارند، افزود: زبانی که اشغالگران آمریکایی می‌فهمند، سلاح مقاومت و زبان زور و سلاح است.

دبیرکل نجباء تأکید کرد: طیف های سیاسی نباید مقاومت و حشد شعبی را در کشمکش‌های حزبی که پس از انتخابات رخ داده، وارد کنند. چگونه می‌شود تسلیحات مقاومت کشوری که همچنان تحت اشغال است را مورد مذاکره قرار داد!

وی گفت: این گروههای مقاومت بودند که با وجود امکانات محدود در مقابل داعش ایستادگی کردند. این سلاح مقاومت بود که حاکمیت و عزت غارت شده را به عراق بازگرداند، آن هم زمانی که بیشتر کشورها آن را رها کرده بودند.

او توضیح داد: حتی آمریکایی‌ها از کمک به دولت عراق برای مقابله با داعش خودداری کردند و وانمود کردند که این یک مشکل داخلی است!.

الکعبی افزود: سلاح مقاومت، کابوس آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با تمام توان قصد دارند آن را از دستان ما خارج کنند.

الکعبی گفت: سلاح مقاومت تضمینی برای (امنیت) مردم عراق است و از در اختیارداشتن آن عقب نشینی نخواهیم کرد.

همچنین الکعبی مسئله فلسطین را قلب مقاومت عراق عنوان کرد و گفت: «هدف از خلع سلاح مقاومت، سوق دهی عراق به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما این اتفاق رخ نخواهد داد. چگونه می‌توانیم مقاومت را رها کنیم، در حالی که آمریکای اشغالگر، کنترل اقتصاد، نفت و پول ما را در دست دارد».

او در پایان انحلال حشد شعبی را خواسته آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات دانست و تأکید کرد: علت این مسئله این است که حشد شعبی، در برابر طرح‌های آنها ایستادگی کرده است. در واقع، خلع سلاح مقاومت به معنای تحویل عراق به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

دبیرکل النجباء همچنین وعده داد که مقاومت عراق انتقام خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نایب رئیس فقید حشد شعبی را خواهند گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها