جزییات آتش سوزی در مقر حزب النهضه تونس از زبان خبرنگار العالم

جزییات آتش سوزی در مقر حزب النهضه تونس از زبان خبرنگار العالم
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 21:44

خبرنگار العالم در تونس تاکید کرد که بر اثر وقوع آتش سوزی در مقر حزب النهضه یک نفر جان خود را از دست داد و 11 نفر از اعضای حزب النهضه از جمله شماری از رهبران حزب مجروح شدند.

العالم ـ تونس

"منیره شریفی" خبرنگار ما در تونس گزارش داد که عامل این آتش سوزی جان خود را از دست داد و 11 نفر از اعضای حزب النهضه از جمله عبدالکریم هارونی رییس شورای مشورتی و علی العریض معاون رییس حزب النهضه مجروح شدند.

خبرنگار العالم گفت: عامل آتش سوزی یک مبارز سیاسی از اعضای حزب النهضه است که در دوره سابق تحت بازداشت قرار گرفته بود و سپس آزاد گشت و در داخل مقر حزب النهضه مشغول به کار بود. بدین معنا که هویت او برای حزب النهضه شناخته شده است.

وی افزود: این شخص 51 سال سن داشت و طبق روایتی که به دست ما رسید، این فرد از تمام حقوق خود به طور کامل برخوردار نبوده است و شاید از کار برکنار شده بود. از این رو به مقر حزب بازگشت تا علت اخراج را جویا شود و قطعا برخی درخواست های اجتماعی داشته و یا به وضعیت اجتماعی خود اعتراض داشته است. وی در طبقه همکف اقدام به خودسوزی کرد. برخی می گویند که او درخواست کرد تا با راشد غنوشی رییس حزب النهضه دیدار کند؛ اما با درخواستش مخالفت شد این در حالی است که راشد غنوشی دقایقی پیش برای بررسی اوضاع به مقر حزب رسید. دادستان کل نیز در خصوص علل این حادثه تحقیق می کند.

خبرنگار العالم افزود: آمبولانس ها و نیروهای امداد فورا خود را به محل حادثه رسانده و نیروهای امداد موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.

پربیننده ترین خبرها