فالح الفیاض: حشد الشعبی ضامن آینده عراق است

فالح الفیاض: حشد الشعبی ضامن آینده عراق است
جمعه 19 آذر 1400 - 13:54

فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی گفت که حشد ضامن قانون اساسی و آینده عراق است.

العالم – عراق

فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق در سخنانی در چهارمین سالروز آزادسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش گفت: ما در این روز یاد و خاطره شهیدان به ویژه فرماندهان پیروزی و همه شهیدانی که در راه وطن جان باختند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: حشد شعبی به همراه دیگر نیروهای مسلح عراق ضامن آینده کشور هستند.

الفیاض گفت: تجربه حشد شعبی نامش با جنگ علیه داعش و پیروزی علیه تروریسم گره خورده است. حشد شعبی موفق به ترسیم الگوی همزیستی شد که نمایانگر خواسته های امت برای رهایی از تروریسم است. همبستگی میان نیروهای مسلح پیروزی علیه داعش را رقم زد و درسی آشکار با اراده پولادین داد.

فالح الفیاض تصریح کرد که ساخت وطن و حفظ منافع فقط با فداکاری محقق می شود و بهترین راه برونرفت از بحرانها اراده و عزم است.

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق هم با انتشار توییتی اعلام کرد: در سالروز غلبه بر داعش، جانفشانی‌های نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش و پلیس و حشد شعبی و پیشمرگه و نقش مرجعیت عالی دینی در بسیج نیروهای مردمی و حمایت دوستان و ائتلاف بین المللی را یادآور می‌شویم.

رئیس جمهوری عراق بیان کرد: وظیفه ما امروز تکمیل پیروزی و ریشه کنی تروریسم و بازگردانیدن آوارگان و بازسازی است.

«عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق هم در سالروز غلبه بر داعش خواستار وارد کردن ضربات مهلک به تروریست‌ها شد.

وی افزود: در سالروز غلبه بر داعش هزاران درود بر آنانی که این پیروزی را رقم زدند.

حکیم ضمن طلب رحمت واسعه الهی برای شهیدان و آرزوی شفای عاجل برای جانبازان، بیان کرد: در چنین روزی دنیا شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم عراق در همه شهرهای ما بود که تروریست‌های داعش به آن وارد شده بودند.

وی گفت: ملت ما دعوت مرجعیت عالی دینی عراق را لبیک گفتند تا صحنه‌های بی بدیلی از حماسه و جانفشانی رقم بخورد.

حکیم تصریح کرد که حفظ این پیروزی و تقویت آن با ضربات مهلک به تروریست‌ها که در حال حاضر به دنبال از سرگیری تحرکات خود هستند، وظیفه همه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها