لاپید به بلینکن: تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند

لاپید به بلینکن: تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند
جمعه 19 آذر 1400 - 21:34

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا خواستار تداوم تحریم‌ها علیه ایران شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که نباید تحریم‌های ایران برداشته شوند.

بر اساس بیانیه‌ای که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، لاپید به بلینکن گفت: «حتی اگر بازگشت به مذاکرات وجود داشته باشد، تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند. پولی که ایران بدست خواهد آورد به صورت تروریسم و موشک تبدیل خواهد شد و توازن منطقه را در کوتاه مدت به هم خواهند ریخت».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که به واشنگتن سفر کرده، در دیدار با مقام‌های آمریکایی بار دیگر به عجز و لابه درباره خطری که ایران می‌تواند برای موجودیت این رژیم جعلی داشته باشد، پرداخت و با ادعای اینکه ایران در حال آماده‌شدن برای اقدام علیه تل‌آویو است، مدعی شد که این رژیم نیز برای هر سناریویی آماده می‌شود و هر کاری را که لازم است برای حفاظت از خود انجام خواهد داد.

گانتز مدعی شد که ایران در مذاکرات با قدرت‌های جهانی، پیشنهادات خوبی ندارد و فقط با زمان بازی می‌کند.

در روزهای گذشته شمار زیادی از مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی به اشتباه بودن تصمیم نتانیاهو در تشویق دونالد ترامپ به خروج از برجام و سایر سیاست‌های او علیه ایران اعتراف کرده‌اند.

یک مقام رژیم صهونیستی سه شنبه هفته گذشته اعتراف کرده بود که ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران را نگرفته است. او بدون ذکر نام خود به شبکه ۱۲ این رژیم گفت: «ترور فخری زاده در سال گذشته آنطور که انتظار می‌رفت مانع توقف در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشد. وضعیت کنونی، پیشرفته‌ترین وضعیتی است که برنامه هسته‌ای ایران به آن رسیده است.»

«دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

فارس

پربیننده ترین خبرها