ایروان:یک نظامی ارمنستانی در درگیری مرزی امروز با باکو کشته شد

ایروان:یک نظامی ارمنستانی در درگیری مرزی امروز با باکو کشته شد
جمعه 19 آذر 1400 - 21:44

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری در جهت شرقی مرز این کشور و جمهوری آذربایجان، یک نظامی ارمنی کشته و تعدادی مجروح شدند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع ارمنستان امروز (جمعه) اعلام کرد در نتیجه درگیری در جهت شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان یک نظامی ارمنی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

به گزارش «تاس»، وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص گفت: در نتیجه عملیات تهاجمی نیروهای جمهوری آذربایجان در ۱۰ دسامبر، یک سرباز ارمنی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند. از ساعت ۱۴:۳۰ (۱۳:۳۰ به وقت مسکو) درگیری‌ها متوقف شد و وضعیت توسط ارمنستان تحت کنترل کامل قرار گرفت.

پیش از این وزارت دفاع ارمنستان گفته بود نیروهای جمهوری آذربایجان برای حمله به بخش شرقی مرز برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ارمنستان همچنین روز پنجشنبه جمهوری آذربایجان را به حملات سنگین توپخانه‌ای متهم کرد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان حملات توپخانه‌ای سنگینی را علیه مواضع نظامی ایروان در استان «گغارکونیک» انجام داد.

از حدود سه هفته پیش، درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در استان «سیونیک» ارمنستان بار دیگر شدت گرفت. ایروان اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حمله به این منطقه راهبردی، جاده بین‌المللی مهمی که پایتخت ارمنستان را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران متصل می‌کند به خطر انداخته است.

از سوی دیگر باکو، ایروان را مقصر دانسته و نیروهای مسلح ارمنی را به اقدامات تحریک‌آمیز از جمله حمله به مواضع جمهوری آذربایجان متهم کرده است.

اخیراً و در پی افزایش تنش میان این دو کشور، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با همتایان خود در باکو و ایروان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار ایجاد ثبات در وضعیت مرزهای دو طرف شد.

جنگ مرگبار سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و مسکو به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها