اظهارات ضدایرانی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات وین

اظهارات ضدایرانی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات وین
شنبه 20 آذر 1400 - 08:07

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بازهم اظهارات مضحک مقامات این کشور را درباره ایران تکرار کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، با مطرح کردن ادعای رویکرد دیپلماتیک دولت جو بایدن در قبال مذاکرات وین گفت، حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آسان‌تر نمی‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص این که اگر مذاکرات وین با ایران با شکست مواجه شود آمریکا به گزینه های دیگر روی می‌آورد، گفت آنچه وزیر دفاع آمریکا (لوید آستین) در خصوص موضع رئیس‌جمهور جو بایدن گفت این بود که می خواهند دیپلماسی موفق شود - و اگر (دیپلماسی) شکست بخورد، او آماده است تا گزینه‌های دیگر را بررسی کند.
سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، گزینه‌های زیادی برای فرمانده کل قوا، رئیس‌جمهور (آمریکا)، وجود دارد، و من قصد ندارم به این یا آن صورت در مورد اینکه آنها چه می توانند باشند، گمانه زنی کنم.
جان کربی با اشاره به این که وزیر دفاع آمریکا نیز خواهان حل مناقشه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی است، گفت، حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آسان تر نمی‌شود و (لوید آستین) معتقد است که دیپلماسی و بازگشت به برجام بهترین راه برای جلوگیری از این نتیجه است.
خبرنگار دیگری با اشاره به اظهارات فرانک مک کنزی، فرمانده سنتکام که گفته بود آمریکا گزینه های نظامی زیادی برای مقابله با ایران دارد، از جان کربی پرسید این گزینه ها کدامند؟
سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این نهاد (وزارت دفاع) برای همین است که به رئیس جمهوری برای همه موقعیت های احتمالی گزینه ارائه کند. من در این زمینه گمانه زنی نمی‌کنم. ما همچنان معتقدیم برای دیپلماسی فضا وجود دارد.
پیش‌تر گزارش‌هایی در خصوص مذاکرات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا برای انجام یک رزمایش مشترک به منظور تقابل با ایران به عنوان «بدترین سناریو»، منتشر شده بود.
جان کربی در کنفرانس خبری خود حاضر نشد در خصوص برگزاری چنین مانور مشترکی ابراز نظر کند اما گفت، تمرین‌های مشترک با اسرائیل یک اقدام معمول است که همواره انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها