ارتش یمن یک پهپاد دیگر آمریکایی را شکار کرد

ارتش یمن یک پهپاد دیگر آمریکایی را شکار کرد
شنبه 20 آذر 1400 - 11:12

ارتش یمن که طی هفته گذشته از سرنگونی چند پهپاد سعودی خبر داده است، اعلام کرد که توانسته یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا را در استان مأرب سرنگون کند.

العالم - یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه جمعه، از سرنگونی یک پهپاد ساخت آمریکا در خاک این کشور خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «پدافند هوایی ما -به لطف خداوند- توانست یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا از نوع اسکل ایگل (Scan Eagle) را سرنگون کند».

یحیی سریع اضافه کرد که این پهپاد که در حال انجام عملیاتی خصمانه در استان مأرب بوده، در آسمان شهرستان «صراوح» ساقط شده است.

سریع همچنین گفت که این پهپاد جاسوسی آمریکایی با یک سلاح مناسب سرنگون شده است. با این حال، او اشاره‌ای به نام این سلاح نکرد.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش طی هفته‌های گذشته از سرنگونی چندین پهپاد جاسوسی سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن خبر داده است.

یگان پدافند هوایی یمن از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته بیش از ده پهپاد ارتش عربستان سعودی را ساقط کند.

صنعاء همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، به اقدامات خود علیه نیروهای ائتلاف و مواضع نظامی آن‌ها ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها