لندن، روسیه را در باره حمله به اوکراین تهدید کرد

لندن، روسیه را در باره حمله به اوکراین تهدید کرد
شنبه 20 آذر 1400 - 12:59

وزیر امور خارجه انگلیس تهدید کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند و نیروهایش وارد خاک این کشور شوند، با «پیامدهای شدید» اقتصادی روبرو خواهد شد.

العالم ـ اروپا

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه برگزاری نشست وزیران امور خارجه گروه هفت در شهر لیورپول به خبرنگاران گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند و نیروهایش وارد خاک این کشور شوند، با «پیامدهای شدید» اقتصادی روبرو خواهد شد.

روزنامه دیجیتال ایندیپندنت نوشت که در جریان نشست امروز، انگلیس که ریاست سالانه گروه هفت را بر عهده دارد، از متحدانش خواهد خواست که جبهه‌ای متحد علیه رفتار «زیان بار» روسیه تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس از پاسخ به سؤالی در مورد امکان واکنش نظامی لندن به حمله مسکو طفره رفت و تنها گفت که بن والاس، وزیر دفاع به تازگی در اوکراین بوده و لندن به بهبود توانمندی دفاعی و امنیتی کی‌یف کمک می‌کند.

ماه گذشته میلادی طرفین قرارداد خرید کشتی‌های جنگی و موشک از انگلیس را امضا کردند.

به نوشته ایندیپندنت، تراس در راستای کاهش وابستگی کشورهای غربی به گاز ارزان روسیه و برقراری امنیت بیشتر انرژی گفت که انگلیس خواهان جایگزینی برای گاز روسیه است.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پنجشنبه (۱۹ آذر) در نشست مطبوعاتی با حضور وابسته های نظامی کشورهای مختلف در مسکو، ادعاهای مطرح شده در باره حمله این کشور به اوکراین را رد کرد و گفت: مسکو با هرگونه اقدام تحریک آمیز کی یف در شرق اوکراین مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مقام های آمریکایی هفته پیش به اعضای کنگره اعلام کردند با آلمان این تفاهم را دارند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، فعالیت خط لوله "نورد استریم ۲" متوقف شود.

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا چندی پیش در مذاکره تصویری با هتمای روس خود گفته بود که غرب نگران مسئله حمله احتمالی روسیه به اوکراین است. بایدن همچنین به پوتین هشدار داد که مسکو در صورت آغاز مناقشه نظامی علیه اوکراین منتظر عواقب اقتصادی و تنبیهی از سوی غرب باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها